Vad kan det vara ???

Cinderella90

Trådstartare
Jag har nästan precis vaknat, är hos mamma och hon har 1 hund o jag 1 hund.

Men molly som är mammas hund, hon satt jätte nära mej i sängen, flåsar som en galning. Hon har inte varit ute, jo klockan 6 i morse men inte annars.
Nu efter snart 30min flåsar hon lika mkt, följer mej som en hök. När hon flåsar så typ darrar hon lite, men det kanske har med flåsningen att göra. :confused:

Först funderarde jag på om hon nu ska ha valpar, men då borde hon redan fått dem enligt mig. Min hund är en hane så jag vet att han "varit" p´å henne tidigare då hon löpte, länge sedan nu. O hon har varken blitt tjock lr ätit mkt, inte direkt boat heller.

Vad kan det vara??.
Mamma kommer inte förens om en halvtimma..

Sv: Vad kan det vara ???

Jag TROR hon löpte nån gång där i svängarna vid julen. Men mamma vet nog mer exakt..

Vad tror ni inte är typiskt, hittar inte så jag kan ta tempen.. :crazy: blir tokig... Mamma är snart hemma,... Nu flåsar hon inte direkt, bara ibland. Utan nu skakar hon lite ist..

En tik är dräktig 63 dagar +- 5, så nog kan hon vara i valpning.
Är väl ca 9 veckor sedan jul nu...

hur har det gått? jag blir ju lite nyfiken?! hoppas bara det inte är något som är på tok!

Hon slutade att flåsa.
Hon små darrade lite smått till en början då när mamma kom hem.
Men även det avtog. Hon var ovanligt Mammig o följde gärna efter både mej o mamma vart vi än gick.
Mamma tog tempen då hon kom hem, hon sa att det var normalt.
Nu darrar eller flåsar hon inte, utan bara typ "mammig"..
Fårse om hon gör så igen, om ine idag kanske imorrn..

Jag vet inte alls vad det är.

Skulle man veta att hon var parad, skulle jag nog varit säker på att valpning har börjat, men då ni inte vet om hon är parad är det ju omöjligt att säga vad det kan vara.

Jag skulle nog tagit tiken till en veterinär så snart som möjligt, eller i alla fall ringt och pratat med en..

Mamma ska testa o ringa, om det nu fortfarande är någon kvar där. Har bara kvällsöppet vissa dagar.
Men slöinge lr ngt kanske man kan ringa o bara fråga iaf.!

När hunden flåsar så kan det ju vara tecken på förgiftning. Har hon ätit något konstigt? Lök (även små mängder om det ges ofta) kan ju ge hemolytisk anemi som bland annat yttrar sig i flåsning, rastlöshet och orkeslöshet. Ser hunden blek ut i tandköttet? Är urinen mörk?

När min vovve är dålig i magen,verkligen dålig i magen,och det börjar trycka på för en akutfärd ut..då börjar hon flåsa/flämta och darra/skaka lite! Och då gäller snabbt ut..

Ja det verkar som att det kan vara så mycket olika när dem flåsar..

Mamma har ringt vet o dem SA faktiskt vi skulle avvakta lite med att komma in då hon mest varit "mammig idag!. altså inte darrat.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
16 184
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 957
Senast: BobberiBoo
·
Hundhälsa Jag gör praktik på annan ort och är borta på veckorna. Hunden är hos föräldrarna. Ikväll ringde mamma och sa att hunden var hängig...
Svar
2
· Visningar
3 295
Övr. Hund Lång historia.. Jag och min föredetta sambo köpte en hund tillsammans, som nu är ca 5 månader. För ca 1 månad sen så gjorde jag slut och...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 996
Senast: Luxus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka