Vad kan det vara??

doglover

Trådstartare
Jag födde mig en son den 16 september. Ända sedan onsdags, 2 dagar sen, så har jag haft feber. Ingen jättehög,men ändå feber. Har vart yr och mått lite risigt. Vad kan det vara? BM sa att jag skulle ringa om det inte gick över. Hon sa också att det kanske kan bero på brösten.
 
Sv: Vad kan det vara??

Mjölkstockning? Det fick jag, och mådde piss. När jag ställde mig i dushen och spolade hett vatten på brösten, samtidigt som jag mjölkade ur, så släppte det.

Annars kanske du har rester av efterbörden kvar i livmodern?
 
Sv: Vad kan det vara??

Mjölkstockning? Det fick jag, och mådde piss. När jag ställde mig i dushen och spolade hett vatten på brösten, samtidigt som jag mjölkade ur, så släppte det.

Annars kanske du har rester av efterbörden kvar i livmodern?

ja blev sydd på sjukhuset efteråt och skulle kontakta dom om ja märker nåt kosntigt, men det är ju inte där nere jag är krasslig....

hur känns mjölkstockning?
 
Sv: Vad kan det vara??

Det kan ju vara allt från en "vanlig" infektion i kroppen eller som tidigare nämnt, mjölkstockning. Prova det rådet du fick och ta en alvedon. Fungerar det inte kan det hända att du faktiskt behöver en penicillinkur.

Jag hoppas innerligt att du blir bättre så du får njuta av ditt lilla knyte.
 
Sv: Vad kan det vara??

hoppas jag med...just nu känns det som att jag inte orkar...men ska ta det rådet jag fick. det lät vettigt....
 
Sv: Vad kan det vara??

Mjölkstockning? Det fick jag, och mådde piss. När jag ställde mig i dushen och spolade hett vatten på brösten, samtidigt som jag mjölkade ur, så släppte det.

Annars kanske du har rester av efterbörden kvar i livmodern?

hur lång efter släppte det? hur ofta ska man göra det?
 
Sv: Vad kan det vara??

Kommer inte riktigt ihåg, men jag har för mig att det lättade ganska omgående, och att jag fick upprepa proceduren några gånger.

Hur mjölkstockning känns: Jag hade feber, kände mig jättesjuk, och hade svinont i brösten.
 
Sv: Vad kan det vara??

Halloj

Jag tror jag svarar i alla trådar du gör:smirk:

Jag har haft massor med mjölkstockningar. Det känns oftast lite hårt i bröstet där stockningen sitter, dessutom har jag haft riktigt hög feber. Runt 40 grader. För att häva mjölkstockningarna har jag använt mig av en hårtork, som jag blåst varmluft på bröstet med. Samtidigt har jag masserat bröstet ut mot bröstvårtan. Sen är det mycket viktigt att brösten är varma, jag gick med ullinlägg hela sommaren 1993 och den supervarma sommaren 1995.

Jag har även haft infekterad livmoder två gånger, efter barn ett och barn tre. Första gången kändes ingenting, andra gången var som ett tryck nedåt magen, som mensvärk ungefär. Den gången när jag kom in till gyn så hade jag gammalt blod o hinnrester i livmodern så den var så stor så den gick ända upp till naveln:eek: Min son var då två veckor. Första gången hade jag 41,3 i temp, andra gången gick jag kanske 5 dagar med måttlig temp ca 38 grader.

Första gången åkte jag ambulans, tredje gången var jag så härdad av att vara bondhustru och mamma så jag tog med mig nyfödde sonen och körde själv in till gyn ca 4 mil på E18. När jag väl kom dit så fick jag inte ens gå själv utan de tryckte ned mig i en rullstol...Jag var så borta av febern så jag bara grät o undrade hur jag skulle göra med parkeringsavgiften. Jag ville ju inte ha böter när jag låg på operation:D GUD så knäppt!!! Lilla sonen var det några lyckliga sjuksköterskor som tog hand om när jag var på op.
 
Sv: Vad kan det vara??

jag tror faktiskt att det berodde på brösten. känner mig mycket bättre nu när jag har fått sonen till att ta bröstet. febern har släppt tack och lov och jag känner mig mycket kryare.
 
Sv: Vad kan det vara??

När vi fick våra första barn så arbetade min man som mjölkbonde, det var bra kan jag säga när mjölkstockningarna avlöste varandra. Gubben är en fena på att mjölka ur stockningarna. Han fick tom lära mig hur jag skulle mjölka mig själv:rofl::eek::love:
 
Sv: Vad kan det vara??

hur luktar ditt avslag luktar det som vanligt eller illa? Man kan få livmodersinfektioner och inflammationer osv..... jag åt antibiotika länge efter min "förlossning"
 
Sv: Vad kan det vara??

När vi fick våra första barn så arbetade min man som mjölkbonde, det var bra kan jag säga när mjölkstockningarna avlöste varandra. Gubben är en fena på att mjölka ur stockningarna. Han fick tom lära mig hur jag skulle mjölka mig själv:rofl::eek::love:

Hehe, det var det roligaste idag! :rofl:
nu ser jag för mig en rådig bonde som resolut tar tag i frugans tuttar och klämmer sakligt: "Det här ska väl inte vara så svårt att fixa!"
:love:
 
Sv: Vad kan det vara??

När vi fick våra första barn så arbetade min man som mjölkbonde, det var bra kan jag säga när mjölkstockningarna avlöste varandra. Gubben är en fena på att mjölka ur stockningarna. Han fick tom lära mig hur jag skulle mjölka mig själv:rofl::eek::love:

:rofl::rofl:
 
Sv: Vad kan det vara??

hur luktar ditt avslag luktar det som vanligt eller illa? Man kan få livmodersinfektioner och inflammationer osv..... jag åt antibiotika länge efter min "förlossning"

brukar inte lukta på det....det känns bättre nu men blir ja sämre igen ska ja nog kolla mig
 
Sv: Vad kan det vara??

Det var exakt så det var...Jag låg nedbäddad i hög feber med liten bebis bredvid mig. Då kom bonden in med en liten gul tupperware-burk och sa att -sätt dig upp ska jag visa hur man mjölkar, sagt och gjort. Det kändes INTE så sexigt kan jag lova:smirk:
 
Sv: Vad kan det vara??

När vi fick våra första barn så arbetade min man som mjölkbonde, det var bra kan jag säga när mjölkstockningarna avlöste varandra. Gubben är en fena på att mjölka ur stockningarna. Han fick tom lära mig hur jag skulle mjölka mig själv:rofl::eek::love:

:rofl::rofl::rofl:

Tack, för att du delar med dig. Ett gott skratt förlänger ju livet, så nu har du gett mig ett par år till. :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 333
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 726
  • Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 386
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 643
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp