Kaeela
Trådstartare
Min häst blev sparkad på framknäet för 2,5 vecka sedan, hon blev sydd och fick även ett dränage. Har därför haft bandage på benet dygnet runt, som självklart har bytts dagligen i samband med rengörning av såret. För ca en vecka sedan hade hon fått lite skav på baksidan av knäet, precis i knävecket. Lindade då med extra mycket bomull närmast benet för att försöka förhindra det, men det blev ändå värre. Det blev typ förhårdnader och plötsligt var det ett sår där. Slutade linda benet för ett antal dagar sedan men det har ändå blivit värre! Har tvättat, och nu på sistonde smörjt med mjukgörande salva för att hålla flugorna på lite avstånd. Det är som små krustor som man kan pilla bort, lite längre upp på benet är hon typ fjällig. Såret har blivit större pga dessa krustor med päls som trillar av. Nu är väl sårskorpan 2 cm på bredaste stället.
Vad kan det vara? Rasp, regnskållor? Något skit som kommit in i det sydda såret och spritt sig (vad vet jag?)... Och vad kan jag göra?
Veterinären som sydde henne ska höra av sig imorgon ang. hur det går med läkningen osv så ska höra mig för där, men ni visa bukefalister sitter ju ofta inne med mycket kunskap o goda råd så fram med dem nu!
Vad kan det vara? Rasp, regnskållor? Något skit som kommit in i det sydda såret och spritt sig (vad vet jag?)... Och vad kan jag göra?
Veterinären som sydde henne ska höra av sig imorgon ang. hur det går med läkningen osv så ska höra mig för där, men ni visa bukefalister sitter ju ofta inne med mycket kunskap o goda råd så fram med dem nu!