Vad kan det vara i nosen?

Narcissa

Trådstartare
Det har flyttat in en 18-månaders JR-tik i vår lilla flok och idag upptäckte jag att ena näsborren är lite igensatt med något äckligt grejs. Det sitter också lite upp i själva nosvingen. Jag har försökt kolla lite på det med hjälp av en tops men det var inte populärt hos damen. Dock verkar hon inte ett dugg irriterad av det. Vad tror ni att det kan vara?

Sv: Vad kan det vara i nosen?

I all sin enkelhet...jag har inte ens tänkt på det. Haha. :D
Men hur får man bort det? Nog för att jag är van att hantera bångstyriga hundar men den här lilla damen glider undan hela tiden och det är inte populärt med tops vid nosen har jag märkt.

du kan ju testa att blöta bort det, om du lyckas hålla henne still tillräckligt länge ;) blött hörn av en handduk eller så borde kunna fungera

Nu har vi kollat mer noga och nä, jord är det inte. Ser snarare ut som små skinnflikar som har lossnat och en av dem har liksom fallet ner framför ena näsborren. Det ser inte jättemysigt ut, lite som torkad jord faktiskt.

sådär får min äldre tik det med jämna mellanrum, det är "hudavlagringar" (nosavlagringar lät så konstigt :D ) så det är bara att försöka pilla bort på lämpligt (och för hunden acceptabelt ;) ) sätt.

Aha! Det har jag aldrig sett innan. Man blir ju lite nojjig när det är något med de små liven. :)

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 047
Senast: Liran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 434
Senast: Migo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka