SkorpSmulan
Trådstartare
Idag hittade jag grannens katt i en av mina hästboxar och mådde uppenbart dåligt. Den bara låg där och skakade och reagerade inte när jag kom. Jag pratade med den och klappade den, då la den sig på sidan lite, jag försökte kolla igenom den om den var skadad och när jag tog den på magen så sparkade den mig. Gav i från sig ett väldigt plågat ljud men det minns jag inte om det hände i samband med att jag tog den på magen eller inte.
Såg även att den skummade från munnen.
Det tog ett bra tag innan jag fick tag på grannen och katten rörde sig inte ur fläcken och vem vet hur länge den legat där när jag hittade den.
Det var en fet, gammal, kastrerad hankatt. Han hade varit som vanligt för två dagar sen enligt ägaren och mått lite dåligt igår tydligen.
Nån som har en aning om vad det kan ha varit för fel på katten?
Den avlivades på en gång då den var så tydligt plågad.
Jag ringde till min mamma och sa att en katt håller på att dö i mitt stall, så det känns som att det var rätt sak att göra (även om jag personligen kanske hade tagit den till veterinären.)
Såg även att den skummade från munnen.
Det tog ett bra tag innan jag fick tag på grannen och katten rörde sig inte ur fläcken och vem vet hur länge den legat där när jag hittade den.
Det var en fet, gammal, kastrerad hankatt. Han hade varit som vanligt för två dagar sen enligt ägaren och mått lite dåligt igår tydligen.
Nån som har en aning om vad det kan ha varit för fel på katten?
Den avlivades på en gång då den var så tydligt plågad.
Jag ringde till min mamma och sa att en katt håller på att dö i mitt stall, så det känns som att det var rätt sak att göra (även om jag personligen kanske hade tagit den till veterinären.)