vad kan de vara!?

LadySara

Trådstartare
våran hane här hemma var helt normal på morgonpromenaden. åt bra å dracksom vanligt. slockande på golvet framför tv:n i nån timme. skulle sen resa sig å benen bar inte, varken fram eller bak. han vinglade som om han var full. ögonen liksom vibrerade eller hurja ska förklara det. försökte busa å hölldå på att ramla rakt in i väggen.

"anfallet" gick över efter ca 15 min.nu är han helt som normalt...

va tror ni??

vet är såklart kontaktad men dom sa bara avvakta. tanken ja hade va om de va nått epeleptiskt men ja vet inte...

Sv: vad kan de vara!?

Det låter ju som ett EP-anfall ja.. Har ingen aning om hur man hanterar det på hund.. vad sa vet angående EP?

Det hände min förra hund en sen kväll för längesedan. Under samtalet med jourveterinären återhämtade sig hunden, och han diagnostiserade "anfallet" som sendrag. Diagnosen var antagligen korrekt för det hände aldrig mer.

När du skriver att ögonen vibrerade, menar du att hunden fladdrade med ögonlocken eller var det nystagmus, dvs. när pubillerna går som pingpongbollar från den ena sidan till den andra?

Nu vet jag inte om det är samma "anfall" men jag hade en hund för många år sen som kunde få sånt ibland där man till slut konstaterade brist på B-vitamin.......sen vi gav henne extra tillskott av det så fick hon aldrig några fler anfall.....

Det kan vara ett epileptiskt anfall, ett milt sådant. Min hund hade två kramper på samma vecka i november, dom var väldigt milda då. Prover har tagits och magnetröntgen gjordes i tisdags. Dom kunde inte hitta någonting utan han är helt frisk.
Det kan vara så många olika orsaker till att dom får anfall, blandannat virusinfektion. Dom behöver ju inte få mer anfall om man har tur :)
Jag tycker absolut att du ska gå till veterinären och ta lite prover och se så att allt står rätt till, men om du vill avvakta så gör det. Jag är bara lite så där nojjig med min hund, ville gärna veta direkt varför han krampade :)

Hoppas allt blir bra med din vovve och att han inte får nå mer kramper.

pupillerna som studsade runt.

jag har fått för mig att vid ett epeleptiskt andfall så är inte djuret kontaktbart men min var kontaktbar hela tiden ropa ja på han så försökte han gå tillmig vände på huvet när husse sa hans namn mm

vare helt normal nu. vet tyckte de va onödigt att ta massa prover.

jag skulle inte kalla hans anfall för att han krampade, han tappade styrseln på kroppen å va kontaktbar hela tiden..

Liknande trådar

Relationer Jag är förkrossad, det värker i hela bröstkorgen och det känns som om någon stuckit en kniv i mitt hjärta. Det är nu jag hade önskat jag...
2
Svar
29
· Visningar
3 475
Relationer Trodde inte de skulle gå så långt att jag skulle sätta mig här och skriva om råd. Men känns som jag behöver lite hjälp. Förbered er på...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
27 945
Senast: mandalaki
·
Hästvård Behöver lite input från er som sett anaplasma live...Misstänker det på min kille nämligen... Min klinik öppnar om en timme och jag...
Svar
15
· Visningar
2 438
Senast: Shudde
·
Övr. Hund Jag är så arg! Jag och Nike är hemma hos föräldrarna för julfirande osv. Igår va vi ute i trädgården och busar med mina föräldrars...
Svar
11
· Visningar
1 328
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp