I ena stallet rel. nybyggt och fräscht. Med ridhus (dock dåligt underlag men de håller på och ska bättra på det, tre ridbanor och ridvägar i skogen. Vattenkoppar i boxarna, helt
okej rasthagar. Själva boxhyran kostar där 525:-/månaden och
anläggningshyra kostar 100:-/månaden.
På vardagarna tror jag i regel att det mesta i af vad beträffar morgonfodringarna/utsläppet och lunchfodringen ingår. Kvällar och helgerna sköts kollektivt och man får även ansvara för och ta in sin häst själv då folk i stallet vill ta in sin häst vid olika tidpunkter på dygnet så blev det så. Även torven ingår i hyran.
Finns även möjlighet att köpa hösilage, fri tillgång för 100:-/månaden. Kom på att även spolspilta med varm o kallvatten finns tillgängligt i ena stallet.
I det andra stallet där jag håller till bedrivs ridlekis och ridskoleverksamhet. Där finns ett ridhus 20 x 40, ett typ ridtält, och två ridbanor. Det sköts ju på ett annat sätt då det finns stallskötare och i regel så ser aläggningen fräschare ut, i andra stallet får man ansvara för sig själv på ett annat sätt..
Där är det lektioner tis, ons, tors o lör och då är antingen ridhusen eller banorna upptagna. Men det finns ju alltid nånstanns och va. Går eg. utmärkt o va ute även vintertid då båda banorna är belysta och det finns även bra vägar i skogen.
Även hagarna är helt okej rasthagar. I viss mån finns även tillgång till lite bättre vår/sommar/hösthagar. På vardagarna ingår morgonfodring, utsläpp, lunchfodring och e.m fodring/insläpp. Kvällar och helger sköts kollektivt efter schema. På helgerna ska den som har lunchfodring även mocka på ridlekis. Kostar 850:- inkl. torv i dagsläget.
Men jag tror de tänkt höja till över tusenlappen efter årsskiftet.