vad igår i NH?

C

choo

jag har en 17årig valack som är tränad i NH...men vad är det egentligen? är det bara "från marken övningar" eller är det även uppsuttna övningar?
han är väldigt snäll från marken, kan stå lös på gången och vara lös ute när man tvättar, han är jättebra på "hästförhand" o.s.v. men uppsutten är han jättesvår:crazy:

är det någon som vet???

Sv: vad igår i NH?

NH är inte bara övningar, det är ett samspel mellan människa och häst. Om folk innan har tränat honom i NH så kan det betyda många olika saker för många ser NH på olika sätt. Jag försöker bara kommunicera med hästarna som om dom vore mina vänner, jag ser dom inte som hästar, försöker vara en i flocken liksom.
Det är kommunikation likväl på marken som på ryggen. Jag har haft en utav mina hästar i ett år men har inte förmått mig att sitta upp än för det finns andra problem att lösa från marken först.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Freazer
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 401
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar