vad hör ärtan där inne egentligen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mino

Trådstartare
Nu till kanske en riktigt korkad fråga (får skylla på gravidhormoner :p ):
hör den om jag lyssnar med hörlurar eller hör den enbart via sina egna öron? Kan den på nåt sätt plocka upp vibrationer via min kropp? Det vore ju skandal om den kom ut och aldrig hade hört min favvoskiva (diggar alltid med hörlurar på jobbet).

Skivan är för övrigt Scissor Sisters (2004).
 
Sv: vad hör ärtan där inne egentligen?

Jag har själv haft den funderingen ska jag vara ärlig men jag TROR att dom bara uppfattar ljud utifrån. Hur långt gången är du??
 
Sv: vad hör ärtan där inne egentligen?

Du får nog spela bra högt i lurarna om vibrationerna ska fortplantas från öronen ner till livmodern :) Bättre att spela på vanliga stereon då så ärtan får höra din favvoskiva! Det finns massor med bevis på att bebisar känner igen ljud de hört i magen, t ex mammans röst!
 
Sv: vad hör ärtan där inne egentligen?

Vad bisarrt det är att vara gravid egentligen!
Det bor en varelse med ett eget liv i min mage! H*n kanske bara vill spisa jazz eller dansa conga?

Vad tror ni om jag sätter hörlurarna runt magen då? ;)

Hoppas fortfarande att ljudet fortplantas ner till magen. Det fanns ju nån mobil på idéstadiet där man kunde höra via ett implantat i en tand (ljudet förflyttade sig mha vibrationer i kraniet på nåt sätt).
 
Sv: vad hör ärtan där inne egentligen?

Du kan nog påverka ärtans musiksmak, det blir ju trygghet för ärtan och hänger förmodligen kvar lite grann hela livet!

När du provar med lurarna på magen kan du väl posta en bild :rofl:
 
Sv: vad hör ärtan där inne egentligen?

Min pappa har varit konsertpianist. När jag snurrade runt och levde rövare i mammas mage, och pappa började spela, så blev jag lugn som en filbunke.. och när han slutade.. så protesterade jag vilt...

Ja, jag har ingen aning om sanningshalten i detta. Och det ger inget svar på din fråga heller... så detta inlägg är väl egentligen ganska meningslöst... *S*
 
Sv: vad hör ärtan där inne egentligen?

Ärtan simmar mest runt och som en liten fisk för närvarande så jag har inte känt några missnöjes eller glädjeyttringar ännu...

Jag har förresten försökt sätta hörlurarna på magen. Det gick inget bra. :-/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp