Vad heter din hund?

Sv: Vad heter din hund?

Är jag den enda som faktiskt använder namnen som lystringsord?
Ettan använder jag nästan bara namnet till över huvud taget. Han är lite dum så ingen ide att krångla till det med flera kommandon. Namnet betyder "matte vill nåt". Vad matte vill får man reda på om man går dit. Ja, han är elva år så vi krånglar inte mer med honom, det fungerar bäst om han bara får hänga med utan krav.

Nr 2 är lite mera listig så då blir språket mer varierat. Men namnet finns i regel med i kombination som t ex NN kom, var är NN.

Och jag använder kroppsspråk jättemycket. Inte så vansinnigt mycket ord.

Pappersnamn: kennelnamn + Örrol (tack påhittiga kennel :p)

Tilltalsnamn/kallas; Örre, Nutten, Mammas liiiillaaaaaaaa :angel:

"Riktiga" namn: Fårfarmens Timmy (DSG) och Whisky (mest drever, lite stövare)

Smeknamn Timmy: "Timmytotten me pinnebenen", Kapten Pellekrok, Timpalompa

Smeknamn Whisky: Bulten

Fast just nu tror de nog att de heter "Stannaaa", "Väntaaa" och "Varsågod" eller "bra-duktig" i kombination med namn och aktivitet. Familjen gapskrattar åt mig varje gång... "braa-duuktig-gå-fint-whisky-braa-fint-duktig-whisky" :crazy:

Ingen av dem tror att de heter "Nej", däremot tror Boss att Ida betyder "nu får du skärpa dig och gå ordentligt" :o

Hahaha :rofl:

KL

Hund 1: Aaniston C The Nine Ccccccccc's
Kallas: Cc, pleple, päls eller tuss.
Hör mest: Cc, ey och hallå.

Hund 2: Aaniston Incoming File Transfer.
Kallas: Khaki
Hör mest: Kaka, nej, hallå, MEN och ey samt olika visselnamn. Tror nog att han heter Cc också. :p

Ja just det, kamrat C och jag är ofta ute och går, när hon ropar på sin hund, Caaasiieee, så kommer min. Han är närmast och den andra matten bjuder på godis.:p

Ingen av dem tror att de heter "Nej", däremot tror Boss att Ida betyder "nu får du skärpa dig och gå ordentligt" :o

Haha, appropå det:

Grimm (kelpien) tror att SAMIKOM! betyder spring och hämta Sami (jappen). Han springer snabbt bakåt (Sami har en tendens att hamna efter) och kollar. Kommer han är det lugnt, men står han kvar och äter skit eller luktar på något rusar han dit i full fart och skäller på honom tills han kommer. Jag kan ha förstärkt det lite också :o :p

Riktiga namn: Vanilla Sky
Dagligtals: Nilla

Kärt barn har många namn, mina vänner kallar henne Nils, jag säger NissePisse, PissNiss, Kisstoffla (många konstiga blickar när jag råkar säga det bland folk :o ) Padda, Paddsling, Skithund

Sen har jag ett ljud för mig som jag inte vet hur jag ska förklara, som hon lystrar bra på. Andemeningen av ordet är typ "Skärp dig" "nej" "lägg av" "HALLÅ!!!". Ljudet är ett sorts gutturalt läte, nåt mellanting mellan en harkling och en grymtning :p :D

Våra 3 hundar heter:
1. Fairyshell Think Twice aka Alfons
2. Moorwood Fashion Designet aka Melvin
3. Moorwood Flaming Boss aka Ashton

Det som ropas är bla:
1. AshMelAlfons!
2. MelAlfAshton!
3. AlfAshMelvin!
4. Hårbollarna!
5. Korvar!
6. Råttor!
7. Hallååå!!!

Det värsta är verkligen dem 3 första! Jag ropar ALLTID fel namn och det rätta namnet kommer ALLTID sist och jag blir lika irriterad varje gång:rofl:

min hund är ganska lydig:) han heter Bonteas Arrak och kallas Arrak och heter, hjärtat kom, hjärtat vänta, och SKÄLL INTE !, ja med stora bokstäver. D/S gårdshund med stoora lungor:D

1. På papperet heter han Meder´s GoldDog Chinwendu, tilltalsnamn Grim. Oftast ropar vi "Kom nu Alfons" (Som i Alfons Åberg = "Jag ska bara.."), då han alltid "ska bara" göra någonting innan han kommer..

2. På papperet heter hon Meder´s GoldDog Divinium Liv, tilltalsnamn Evi. Men ropar oftast "SPOTTA!", då den jäkeln sätter i sig allt. Sågspån från nedhugget träd, gräs, humlor osv.. Alternativet är att jag ropar "Hörru!".

Mitt hjärta heter Lars-Ingvar Jönsson, alternativt Lasse.
Dock lyssnar han bäst på Råttan eller Mattes Gris :love:

På pappret: Farbax Benjamin (Jag älskar Benjamin! :love: Han ser verkligen ut som en Ben/Benji/Benjamin och jag är sur på förra ägaren för att han bytte namn på hunden).

Om andra frågar: Xo (Han lyssnar bra på det men ser för inget i världen ut som en "Xo")

Det jag egetligen ropar: Xo :D. Faktiskt så är det vad jag säger mest till honom. Men han lyssnar precis lika fint på allt man säger. Kallar mina promenadvänner in sina hundar så är det min som kommer :angel:

IMG_20110911_132339-1.jpg

Haha, appropå det:

Grimm (kelpien) tror att SAMIKOM! betyder spring och hämta Sami (jappen). Han springer snabbt bakåt (Sami har en tendens att hamna efter) och kollar. Kommer han är det lugnt, men står han kvar och äter skit eller luktar på något rusar han dit i full fart och skäller på honom tills han kommer. Jag kan ha förstärkt det lite också :o :p

Så lärde jag min gamle att göra på den förra vi hade. Casper (12 årig finsk lapphund) hörde illa på slutet, så jag lärde Narmo att springa bort och peta på honom med nosen på kommando varav C tittade upp och kunde få handtecken att komma :D

På pappret: Loke och Vickulas Sarek

Om andra frågar: Loke och Sarek

Det jag ropar:
1. Loooooke KOM nu! alt Loke-Snoke komsi komsi beroende på vilket humör jag är på och hur döv han är för dagen (12 år och döv när det passar)
2. Babbisen :o alt låt bli honom (när han tuggar för mycket på stackars Loke)

Kul tråd!

Min egen:

Kennelnamn: Mimmtrix Joey af Mona
Kallas: Joey/Grå/Sälen/Fisken(husses namn)
Heter egentligen: HIIIIT NU! / LOSS! (äter allt han hittar)

Sambons:

Kennelnamn: Försvarsmaktens Epso
Kallas: Epso/Eppan/Krillet
Heter egentligen: "Epso tyst!" (frekvent morrande herre)

Min är inne i nån satans skitålder, och har fått några extranamn... :D

Till vardags så är det Aroz,

men på morgonpromenaden kl 4 så är det tyvärr allt för oftast han heter "ge dig för helvete"... för det sitter 700 harar och alla deras avkommor och släkt och vänner då här ute på gärdena, och dom är mer intressanta än mig/bli rastad...

sitter kanadagässen här ute på gärdet, så heter han "bra", för numera skiter han i dom, men dom var väldigt intressanta när vi flyttade till stan...och då hette han inte "bra" :angel:

och överlag så heter han nog mycket "bra", för lantishunden har flyttat till stan :D

Lös på promenader så är namnet "häråt"

På pappret: Takidos Colorado
Om andra frågar: Uno

Det jag egetligen ropar: lika delar "Uno", "Hääääär vägen" och "ÖH!!!"

På pappret: City Kid's Bumble Bee
Kallas: Lilo /Tant Brun
Heter: Sluta-äta-grus, yapp-yapp (gå framåt), Tanten! (jobbigt när tanter på promenader vänder sig om och tittar frågande...), mattes finaste älsklingstant

På papper: O'Gradi's Arcano
Kallas: Arcano
Heter: Caniiiiiin!, Men vad gör du nu?!, Hörrrödu!, busgalgon

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 981
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 922
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 375
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit