Vad heter den här "byggdetaljen"?

Det är bara ett krökt järn. Gå in i till en smidesverkstad så fixar dom det i den storlek du vill ha det.

Man kan annars sätta träklossar i lagom höjd på grindstolparna och slå en bräda över (längs med stolpen) så får man samma funktion.

Lånad bild via google. Men om man ser på grindslanan/grindplankan som kan dras åt sidan för att öppnas, så på båda stolparna sitter en metallgrej som plankan går igenom. Vad heter den grejen om man ska försöka googla efter var man kan köpa sådana?

http://migrated.ifokus.se/uploads/43b/43ba65091bb634067e01298faaf71d1b/hage-otr.jpg

Jag undrar om den ens har ett namn. Jag skulle kalla den för plankfäste eller plankbygel, men i någon annans öron så skulle det säkert vara något annat.

Jag ska inte ha dem till en staketgrind, så hästskor osv fungerar inte utan jag behöver slutna byglar likt de på bilden.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Crossline
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 830
Senast: honung
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 312
Senast: Draumsyn
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka