Vad heter brunst el brunstig på engelska?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Vildvittran
  • Startdatum Startdatum
V

Vildvittran

Hej!
Min engelska är inte den bästa. Har letat vad brunst el brunstig heter på engelska.
Tacksam för svar!

Sv: Vad heter brunst el brunstig på engelska?

"rutting" eller "in heat" är väl de uttryck som är vanligast förekommande i engelska när man talar om att ett djur är brunstigt... om jag minns rätt.

Går nog säkert att söka på online också (Swedish-English dictionary m.m). Jag använder oftast tyda.se när jag behöver kolla upp ngt engelskt ord.

Senast ändrad:

in season kan man också säga och det är vanligare att man använder det om hästar än in heat (brukas mest om hundar).

"In season"

Rutting är mest när man talar om hjortar och rådjur.

Jag har i alla fall skickat iväg mina ston flera gånger till stuterier (studs) här i England när de har varit "in season" och de har kommit tillbaka dräktiga (in foal). ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
349
Senast: Bison
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
0
· Visningar
115
Hemmet Jag har snöat in på nostalgi hästböcker från 80 talet. Letar efter en speciell, men kan inte komma på vad den heter. Jag tror det är...
Svar
3
· Visningar
327
Senast: FiaM
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit