Vad har ni köpt i år?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hæst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 4 248
Sv: Vad har ni köpt i år?

Jag har inte shoppat så jättemycket ännu detta år - jag försöker att bara köpa det som är nödvändigt då jag annars skulle kunna shoppa hela tiden eftersom jag tycker att det är så roligt! :p

Hittills har jag köpt:
Kavalkade ridhjälm i svart
Dressyrschabrak från Mias i brunt med kantband i beige och cremevit
Rambo Duo i brunt
Ryktväska med borsta från HW
Dressyrschabrak i brunt från Hööks
Dressyrsadel Prestige Hippos i svart läder
Ergonomisk svart dressyrgjord i läder, 65 cm
GM Artemis träns i svart
Dressyrskydd i svart (har ej fått dom ännu men vann precis auktionen på dom på Tradera)

Jag vill köpa:
Ny reflexuppsättning
Ny vinterjacka
Ridbyxor i jeanstyg

Hmm, tänk tänka...

Jag har ju det mesta jag vill ha liksom. Så förutom saker som vitaminer, sulor, ridvantar med noppor (förbrukningsvara här), antibit, insektsmedel och andra sådana där vardagssaker så är det nog ganska klent med det.. Räknar inte mediciner, foder och liknande heller.

Köpte ett par kylbenskydd eller vad man ska kalla det här i förra veckan, de som Hööks har. Samt deras stora finmaskiga hönät.

Sen köpte jag ett schabrak och ett regntäcke men det minns jag inte säkert vilken sida om årsskiftet det var faktiskt.

Jag har blivit gammal ;) Och dessutom har jag det jag vill ha. Förr köpte jag mycket mer, men sen använde jag ju ändå mest favoriterna. Så för ett par - tre - fem år sen gjorde jag en stor utrensning, bytte t ex ut den STORA täckesgarderoben mot en betydligt mindre men mer genomtänkt och med bara favoritmärket. I rätt färg med ;) Sen dess är jag ganska immun mot täcken ens på jätterea t ex.

Har väl lite saker jag halvaktivt söker, om jag stöter på det till rätt pris. Men inget jag BEHÖVER. Alls. Har 3 schabrak kanske - men jag varken behöver eller använder fler. Osv osv.

Jag har blivit gammal ;) Och dessutom har jag det jag vill ha. Förr köpte jag mycket mer, men sen använde jag ju ändå mest favoriterna. Så för ett par - tre - fem år sen gjorde jag en stor utrensning, bytte t ex ut den STORA täckesgarderoben mot en betydligt mindre men mer genomtänkt och med bara favoritmärket. I rätt färg med ;) Sen dess är jag ganska immun mot täcken ens på jätterea t ex.

Har väl lite saker jag halvaktivt söker, om jag stöter på det till rätt pris. Men inget jag BEHÖVER. Alls. Har 3 schabrak kanske - men jag varken behöver eller använder fler. Osv osv.

Jag har kommit till samma stadie. Min häst tar inte sönder sina grejer heller, så med jämna mellanrum byter jag ut vintertäcken som blivit slitna, benskydd som går sönder eller byter ut nåt för att jag vill. Men jag har också konstaterat att även om jag har 25 schabrak så använder jag max 5, så jag gav bort/slängde de andra 20.
Och jag har kommit på att det är kul att lämna in grejer till sadelmakare som fixar och donar om med grejerna så att det blir som jag vill ha det:)

KL

Hmm...
Bates dressyrsadel
Träns HL
Pannband med swarovski, Hubertus
Schabrak Schockemöhle
Ridbyxor Kingsland
Ridbyxor Equiline
Amigo Jersey Cooler
Amigo Insulator 150g (kan ha varit förra året jag köpte det, minns inte :angel:)
Fullcheek Globus (var för stort :cry:)
Grimma Lami-cell + orange grimskaft
Mountain horse protective jodhpur
Shortchaps Lami-cell
Dressyrspö
Flugtäcke Amigo

Har inhandlats
BR träns
Dyon träns
Eskadron skydd fram+bak
Veredus Carbon gel fram+bak
Kingsland cooler täcke
Bucas flughuva
Schockemöhle grimma
Amigo regntäcke
JW transportskydd
Anatomisk lädergjord
BR lindor
Schockemöhle schabrak
Silvriga Jin stigbyglar
Soft up stigbyglar i svart/vanilj
Dyon tyglar
Sprenger sporrar
Magic brush
Lite andra borstar
Schockemöhle fleecetäcke
Kingsland fleece
JW hjälmväska
Pikeur Lucinda ridbyxor
Rosa Hv-Polo pike
Blå Hv-polo pike

Ska inhandlas
Kavaj
HG träns(när hästen lärt sig hoppa)
HG lädergrimma
Schabrak
Täcken - vinter, mellan, inne, ute ja massor.
Ja jag kommer inte på mer på rak arm :)

KL

Jag har idag äntligen hittat en kapson som sitter bra på lilleman, dock hade jag inga pengar med mig så det räckte, så den ska betalas imon. Det var deras sista kapson i storlek minishetland och jag blev väldigt glad när den passade :banana:

i år har jag köpt; (som jag kommer ihåg i alla fall)

* catago damasker, till transporten
* protector schabrak, grått med blå och silvrig passpoal (vill ha ett brunt också :D)
* equigard boots, (gick i sönder efter en vecka)
* schockemöhle jeans ridbyxor :love:
* anatomisk sadelgjord
* hoppgjord (får den i veckan :bump:)
* grå tävlings kavaj jacson (loppis fynd för 50kr, knappt använd)
* kingsland stövel strumpor,
* gel padd
* fårskinns padd, (tror det var efter nyår jag köpte den...)
* horze 50/50 lindor
har också köpt mycket vantar. kommer inre ihåg vad mer jag köpt...
allt förutom fårskinns padden är köpt på rea eller mäss pris :p.

Ojojoj, höhö! Har fått inhandla massor då jag införskaffat en till häst i slutet av februari(när det var som kallast, lyckat), så delar upp vad jag köpt till nya hästen och till gamla! Får se om jag kommer ihåg allt xD:

Nya hästen:
1 st svart Prestige D1D Zero:love: är IN LOVE! (men det sved rejält i plånboken)
1 st Eric le Tixerant dressyrgjord svart
Vita lindor från Mias RS
Bandageunderlägg classic från showmaster
Silvermetallicboots+vita boots från Catago
Neoprenboots från showmaster
Vita protector-damasker
1 lädergrimma från HV Polo (DÖSNYGG!)
1 rosa discogrimma hööks
1 lädergrimskaft med kedja från Charlies
2 övriga grimskaft
QRS Stirrup från Mountain Horse + Stigbygelplattor SCS3
1 Backpad standard Akton
2 Otöjbara stigläder från Glengordon
4 Transportskydd GlenGordon (BÄSTA)
1 Kentucky Träns från schockemöhle
1 Aachenträns Artemis från Gold Medal
1 Aachenträns Alecto från Gold Medal - rundsytt
Fem miljarder olika bett då jag hittade ett bett som han trivdes på igår... Dock de flesta inköpta på hööks så det gick inte åt så fruktansvärt mycket pengar. Har sålt av ungefär hälften så har inte såå många kvar nu :angel:
1 Släta lädertyglar Claridge House
1 Rundsydd lädertygel Gold Medal
1 Fleecetäcke Sjöhagen Wear
1 Rambo Duo (Galet nöjd med det köpet, ska köpa ett till min andra häst snart, håller på och sparar:D!)
3 Liners - 100 gr, 200 gr, 400 gr
1 Ridtäcke i softshell från schockemöhle
(iom att båda mina hästar har samma storlek på täcken osv delar de "reservtäcken")

Till den andra hästen och båda:
1 blå discogrimma
Foxfire Pälsglans, TIB hästschampo, TIB Skimmelschampo
Ekol lädertvål, Windsor läderbalsam, Ekol läderbalsam från Hööks
Hovkrats, rotviska Hööks
4 dressyrschabrak, Mirage Schabrak i lime och cerise, Vitt rio-schabrak Equiline och Vitt/shiny metallic schabrak från HV Polo
2 flughuvor hansbo

Till mig:
Röda Mountain Horse Lauren FS (enda ridbyxor jag kan ha, har marinblå, bruna, beiga, svarta, vita sedan tidigare så har alla ridbyxorna nu. Har haft mina blå i 4 år tror jag och de är fortfarande lika fina)
5 pikeér från Intersport och Stadium
Sverigepikén från Kingsland
Blingade sporremmar från hööks;)
Mountain Horse Richmond High rider, hade mina gamla i 6 eller 7 år så det var dags för nya nu :P
Whitaker ridhjälm charles owen :love:

Till stallet:
tränshängare, sadelhängare, hjämhängare, schabrakhängare, täckeshängare, 2 panikhakar från hööks
10 småhinkar + lock
Foder och strö i mängder :D

Önskar mig:
Pengar:angel:
3-delat pannband i crystal/crystal ab, rundsytt lackpannband i svart/vit/turkos/grön, swarovskipannband i crystal från Kyro.
Remontnosgrimma med lack och reptilmönster Kyro.
Os-pannband aqua, rosé, green, gold, purple, white eller platin mix.
OS-pannband med pärlor, white eller peach.

Självklart förväntar jag mig inte allt det här :)

hmm, tror det var allt... Shit vad mycket det blev! Haha har levt som en fattig råtta i över ett halvår för att lägga undan pengar till hästköp och utrustning så det var hyfsat planerat och framför allt VÄRT ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Hemmet Jag ska göra en tavelvägg, tänker mig typ något sånt här, fast kanske större, men att jag utgår från såhär. Jag har några ramar...
Svar
11
· Visningar
389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka