Vad har ni gjort i vår sola?

P

pufffan

Hej mine venner. Vad har ni gjort med ere körehäster i dag? Jag och Kotte var ut på ena riktig långer tur idag. Det är så skönt nu när våren har kommit till oss. Vi var ute i 4 timmer. Karlsson trodde nog att jag hade rymt. Han titt så argt på mig då jag kom hem så. Men det är så besväligt när Kotte fäll så myck. Fäll era häster med? Jag ger ju han jäst och så får han en kaffe kopp med röde vinbär var dag nu men jag tyck att det aldrig tar slut. Nåja han har ju int frysigt i vinter vart fall och det är väl det som är meninga med all denne päls.

Vad har hänt här inne på Bukefalos? Jag ser ju knappt att läse längre. Skriv går ju bra för det har ju int ändret sig någe. Men läse det går knappt. Jag tror att jag får be pojka ta ena titt på dette. Annars så får jag väl slute och besöke denne fine side. Men pojka är ju så duktige med detta så dom kan nog hjälpe mig det tror jag. Det skull ju vara synd om jag inte kunde komme och läse allt som ni skriv. Jag tyck det är så himle trevligt här inne.Ni är så rare allihoppe.

Vill bare skriv av mig lit.
Rut.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har ni gjort i vår sola?

Hej Pufffan,
Idag var det ingen körning för vår del. Min kuse blev riden istället, första gången på ett år :) Han var mycket nöjd, tyckte det var väldigt kul. Var precis som dig, ute ganska länge med vagnen igår. Blev cirka 2 timmar.
Han fäller lite, men sätter nog igång rejält inom en månad.

Jag har också kört rejält idag!
Brorsan och hans tjej behövde ha hjälp när dom skulle stänga om en hage. Rullar av fårnät och gamla murkna stolpar skulle köras därifrån, och nya stolpar skulle ut i hagen.
Jo, dom kunde ju kört det med skottkärra, men det hade varit mera jobb. Och ja, dom kunde ju lånat traktor av farsan, men det hade inte varit hälften så roligt!

Vi åkte hemifrån ca 10.15, och kom hem 14.45, en timmes matpaus när Fia-Lina fick stå i stallet med en hötapp inräknat. Vi har ca en timmes väg dit o hem, mestadels skritt då.

Fia-Lina skötte sig utmärkt!

Lotta

Ett tips till dig Pufffan är att putsa glasögonen. Jag skojar inte! Det hände så många gånger när jag jobbade inom äldreomsorgen att de gamla klagade på att de såg så illa, men lite fönsterputs och en ren trasa fixade det...
//marti

Nu TROR jag att Rut menar att Gunnar har gjort lite förändringar här på buke.....

Jag har varken ridit eller kört på några dagar. Nu börjar det att klia i mina ben så jag tar med mig gumman ut på min joggingtur istället.//bonny.

Här är en bild på Fia-Lina i vårsolen i söndags! Yngsta dottern och min svägerska lastar på stängselstolp.

Lotta

marti130 skrev:
*asgarvar* Det är JAG som behöver putsa mina glasögon!
//marti

Haha det tror jag med. Men jag har med svårt för att läsa. Måste ta en liten rast då och då.

Liknande trådar

P
Körning Idag när jag och Kotte skull fare till Valdemar etter mjölk så var Kotte konstig. Jag begrip mig int på han. Han hade huvudet högt som...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: AKB
·
P
Körning God fortsättning mine venner. Hur har eran jul vare? Min jul har varit så sagolik vacker. Alla pojka och deres barn kom till mig och...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: tirnanog
·
P
Körning Idag så är jag så glader. Pojka va förbi ena runde i går. Då frågade dom om vi int kund fire julen här hoss mig. Det var så länge sedan...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: åke
·
P
Körning Hej mine venner. Jag kund int sove så jag satt mig här ena lit stund. En av pojka kom förbi här idag när jag hade komme hem med Kotte...
Svar
11
· Visningar
1 383
Senast: Carolus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama