Vad har ni för säng/madrass? (Spinoff på kuddtråden)

Rosett

Trådstartare
Jag sover numera som prinsessan på ärten, har en Sultan botten, sen en 15-20 cm Sultan Högbo resårmadrass, sen en bäddmadrass (Sultan tror jag den också) och högst upp en Tafjord bäddmadrass i memoryskum. :p
Köpte den senare för att byta ut den gamla bäddmadrassen men kom på att jag kan ju ha båda. :laugh:
Till sist ett madrasskydd, från IKEA det också.

När vi flyttade in i nya lägenheten köpte vi också ny säng, så sedan i september har vi en Jensen J3 Limited Edition. Sängen vi hade innan var inte dålig, men den hade maken köpt innan jag kom in i bilden och den passade mig inte riktigt. Även för maken blev den nya sängen ett lyft, så alla är väldigt nöjda och glada. :D

Köpte när det var någon sorts kampanj, så vi fick en komplett kontinentalsäng med huvudgavel (tror att själva kampanjen var att huvudgaveln ingick). Vi köpte även till lite högre ben och gav totalt 21 210 kr. Det var så värt varenda spänn!

5-zons säng av märken Zäng (:D) från lokal möbelbutik (nypris runt 10 000 kr) på ca 5-6 år där vi just bytt ut den döda bäddmadrassen till en 20 cm tjock Wellpurr från Jysk. D.v.s. en billigare version av Tempur.
Sover underbart gott nu, även när vi vänt sängmadrasserna från mjuka sidan till fasta sidan. :love: Sambon gillar den också. Tidigare hade jag lätt att bli stel i nacken och liknande om jag råkat ligga lite fel, de problemen är ett minne blott!

Minns inte märket, men det är en kontinentalsäng som är köpt på Mio. Den är stor (210x210) och suuuuperskön!

Jag sover numera som prinsessan på ärten, har en Sultan botten, sen en 15-20 cm Sultan Högbo resårmadrass, sen en bäddmadrass (Sultan tror jag den också) och högst upp en Tafjord bäddmadrass i memoryskum. :p
Köpte den senare för att byta ut den gamla bäddmadrassen men kom på att jag kan ju ha båda. :laugh:
Till sist ett madrasskydd, från IKEA det också.
På Kungsängen, en kontinental. Över 30' ordinarie, 16' på rea :)!

Liknande trådar

Äldre Vi har en 160 cm madrassbotten med enbart en tjock 160 cm bäddmadrass på. Nu har bäddmadrassen gjort sitt och vi ska skaffa en ny. Men...
Svar
4
· Visningar
4 462
Senast: BuenoBull
·
Hemmet Var på Ikea i helgen och införskaffade mig ett antal vuxenpoäng - det vill säga en dubbelsäng. Överst ligger en Tafjord (?) bäddmadrass...
Svar
15
· Visningar
24 341
Senast: Sleepan
·
Hemmet Min säng har äntligen anlänt och är äntligen ihopskruvad (ben) och iordningställd - men den ser inte klok ut! Jag tittade på sängar...
Svar
14
· Visningar
3 996
Senast: escodobe
·
Hemmet Min sambo köpte för nästan 3 år sen en 140 cm säng på Ikea. Den har har vi båda sovit i sedan dess, med undantag för 6 månader. Sängen...
Svar
18
· Visningar
30 661
Senast: Soranto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka