Vad har ni för rep?

TheWickedWitch

Trådstartare
Jag vill ha ett nytt rep att träna med, gillar inte det jag har nu, och tänkte höra med er andra vad ni har för några och vart ni har köpt dem ?

jag har långa vita från John Moore.

Huvudsaken är att det är lagom tungt och. Många som säljs i butikerna är för lätta och sladdriga. Antingen en materialfråga eller beroende på hur glest/tätt de är vävda.

Här där jag bor finns det inte ens "såna" rep i hästbutikerna ;)

Man är utelämnad till Internethandeln i den frågan, om man inte knatar till repslageriet och gör ett själv, fast det blir ungefär lika dyrt som att köpa ett om man vill ha ett "bra" rep :p

Snälla sig till om ni har nåt bra ställe där man kan köpa bra rep, inte alltför dyrt... Jag letar också nu då det "extra långa grimskaft" jag har nu börjar bli lite kort...

/linda

Jag köper rep i båtsportaffärer, både att ha som ledrep/longerlina och att göra repgrimmor av. Jag tror att det jag brukar köpa kommer från ett företag som heter Polyropes (polyropes.se) och är tänkta att användas som skotlinor till jollar och segelbåtar. Fördelen med skotlina är att det är gjort med tanke på att det inte skall brännas i händerna. Fast jag tror att några av er skulle tycka att det är lite för lätt. För mig passar det dock bra (är väl lite av en vanesak också - jag har alltid haft denna typ av rep).

Jag gick iväg till repslageriet och köpte mej ett rep. Lagom långt, och lagomt bra, jag fick ju välja själv ;) Jag är alldeles jättenöjd med det!!

Gick du ända till kåge ? ;)
Jag måste nog komma och känna lite på ditt rep, för repet de andra köpt blev jag inte direkt överförtjust i :p

gå in på jaana.just.nu hon säljer rep i alla dess längder och grovlekar.

Jag använder ett mecante rep av hästtagel. Ganska dyrt. Jag använder det vid löslongering. Använder dock ett långt grimskaft vid led övningarna.

Japp, hela långa vägen ;) Nej, så bra kondis har nog inte ens jag, men jag gick från bilen in dit :idea:
Du får komma och kolla på det, när du vill. Det är kanske inte världens bästa, men för mej och portello duger den bra.

Gör ett eget i vanligt hamparep och en pistolhake. Följsamt och med lagom tyngd. Gjorde ett för något år sedan på 4,5 m. Det funkar super. Billigt är det också.

Jag köpte ett billigt grimskaft (60kr) en en dansk "ridaffärsbuss" :D i Falsterbo förra året. Älskar det! Lååångt och bra, och lagom tyngd.
Knöt ihop en repgrimma av sån där skotlina häromdan, blev superbra!

Nån har kanske tipsat om det, men Jaana.just.nu säljer jättebra rep. Har ett sånt och en repgrimma och är mycket nöjd! Snygga färger dessutom!

Liknande trådar

Samhälle Vägkrenarna här är fulla av lupiner. Trafikverket slår i september och då har ju lupinrna hunnit sätta frö och redan spritt dem. I ett...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 122
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: Lejd
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
13
· Visningar
387
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama