Vad har ni för mål 2006 med era hundar?

Sv: Vad har ni för mål 2006 med era hundar?

jag tror jag yrar av alla giftgaser. naturligtvis är det malmö int i mars jag tänker på.

Hej!
Detta mål har jag!

Hmm Dvärgpinscher: Anmält oss till en handlingkurs i Malmö den 11 - 12 feb för Gerard O´shea ska bli kul, sen ska jag gå unghundkurs med honom på hundklubben träna lydnad agility.
Mycket skogpromenader.

Dvärgpudel: Lite lydnad mest som sällkaps hund har jag honom. Men blir lite agility oxå. Mycket skogpromenader.

Irländsk röd setter: Blir lite lydnad sen sällskap mycket skogpromenader.

Det är väl det som jag ska göra nästa år med mina hundar!!

Det kanske hade varit nåt för oss... Hon kan ju inte ligga utomhus... Vi kanske ska ställa ändå ju... Ska kolla upp det!! Hon låg ju kvar på platsen på Stora Stockholm, så varför inte där...

//E

Ska röntga HD + AD samt ögonlysa lagotton!
Våra planer för övrigt är börja med agility, fortsätta med lydnadsträning (kanske, bara kanske, tävla för första gången), öva mer på spår.
Så har vi två utställningar inplanerade varav den ena en bara för lagottos!

Mål under 2006, oj dit har jag nog inte ens hunnit plannera!

Men först så vill jag få hem valpen som jag väntar så innerligt på!
Sedan blir det en massa valparbete som väntar.

Med Hiljaa så ska jag , vill jag, åka till Finland och göra ett renvallar test med henne. Men innan det, kanske på sportlovet, så blir det att åka upp till en kompis morföräldrar som har renar och "test valla" lite.
Sedan blir det kanske att starta i lägre spår, sök.
Lydnaden kan vi men det känns inte så motiverande.

Och en hel del uppvisningar lär det ju bli det med.
Kanske en hundsemester i vårt avlånga land? ;)

Jag har för avsikt att tävla ettan och starta en appelltävling i spår.

För tillfället tränar vi på enskilda moment inomhus, dvs snabbt läggande, fot osv. "Problemet" är dock att jag är lite för lat.

Hunden tjatar om att vi skall träna och så tränar vi en stund, men då är han så tänd att han gör alla grejer han kan på en gång. Jag tror inte det är så lyckad inlärning... :crazy:

glöm inte att anmäla om du ska vara med på festen efteråt! jag tror det blir jättekul. ska du tävla också?

Visst får du det, inga bekymmer, fast du får ju inga skriftliga merieter på hunden som typ SKK har nytta av, du har bara protokollet.

Men det är ju faktiskt alldeles utmärkt om du vill utbilda henne till riktig eftersökshund. Viltspårsproven är ju hyffsat enkla, så har du en hund som gillar att jobba med näsan är det snabbt gjort.
Funderade lite, du har inte funderat på räddningshund..?

//E

Våra mål är först och främst att bli DKUCH och NUCH, sen så ska vi också ta vår första pinne i agility!

Vad har du för hund och ras?

En tik av rasen Irish softcoated wheaten terrier!

Om det är siffrorna 8910 som du tänker på (?) så skriver man så för att ett inlägg får inte innehålla för få bokstäver/siffror och då skriver man på det viset.

Jag har tänkt använda henne till eftersökshund till min pappas jaktlag när hon behövs då hon verkligen älskar att jobba med näsan, och det är roligt!

Ja, jag ahr funderat på det med räddningshund, men hur går det till? Vad används en räddningshund till mer specifikt och finns det behov av sådana i Sverige?

Så lustigt... Jag fick ett julkort från uppfödaren till två av mina hundar idag. Hon hade bl.a. skrivit tips på nyårslöften till mig! :D

Så här kommer mina mål för 2006:

Whippet nr 1 ska blir Svensk Viltspår Champion, jagar sista 1:an.
Whippet nr 2 ska bli Svensk Utställnings Champion, jagar sista certet....

:)

*kl*
Mina mån för 2006 :

Kira- Ja, bara att se till att hon har det så bra som möjligt. Hon får jobba med det hon vill och orkar. En del energi kommer ju gå åt att uppfostra valpen.

Jesper - Jobba vidare med att få hans hjärnceller att börja fungera:p
Det går framåt, men åh så långsamt.

Frilla- ja hon är ju bara bebis i början av året. Få henne rumsren känns ju som prio 1, sedan blir det ju allmän valpträning.

Förutom viltspår så kan man ju köra bevakning.... Om hunden anses lämpad.

Med min schäfer hane så blir mitt mål att träna mer lydnad kanske även prova på att tävla samt spåra oftare än vad jag gör nu.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 762
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar