Vad har ni för favoritparfym?

FannyN

Trådstartare
Jag älskar flowerbomb från Viktor och Rolf. Har den på lager. Nu vill dock en lekkamrat ge mig en parfym och snäll som jag är ska han få det!
Jag vill inte ha tungt som Opium utan blommigt krispigt och dyrt ska det dofta! Men det står helt still.
Snälla hjälp!
Gärna nåt relativt nytt eller nån klassiker..... Ähhhh jag vet inte.

Jag älskar flowerbomb från Viktor och Rolf. Har den på lager. Nu vill dock en lekkamrat ge mig en parfym och snäll som jag är ska han få det!
Jag vill inte ha tungt som Opium utan blommigt krispigt och dyrt ska det dofta! Men det står helt still.
Snälla hjälp!

Jag är helt såld på Chanel Chance.

Mina favoriter är Fracas (vår/sommar) och Shalimar (höst/vinter/sommarkvällar). De uppfyller iaf "dyrt". ;) Fracas är blommig (tuberose) men den är ju väldigt speciell, en parfym man bör testa innan köp.

Flowerbomb har flera flankers, har du testat dem? Lancome La vie est Belle är en nyare doft i samma familj, blommig och söt. Sen tycker jag många kändisparfymer har den här doftprofilen, tex några av Britney och Katy Perry.

Mitt bästa tips är att kolla här: http://www.fragrantica.com/perfume/Viktor-Rolf/Flowerbomb-1460.html
Där kan du se vilka doftnoter den har och välja att se andra parfymer med samma doftnoter.

Jag älskar min Marc Jacobs Eau So Fresh.
Det finns flera varianter men den som heter bara det är den jag har.

Dolce & Gabbana 3 L'Imperatrice edt :love:

Sen är jag löjligt svag för Britney Spears Fantasy och Island Fantasy också :D

Jag älskade min Kenzo Relax. Men flaskan gick sönder och det verkar inte finnas mer... *ledsen*

Jag gillar DKNY be delicious (den gröna som ska lukta äpple och den ljusrosa som ska förställa körsbär) till vardags. Till mer festliga tillfällen är Lancomés midnight rose min favorit.

Just nu har jag black opium. Underbar doft. Hatar dock vanliga opium, luktar skitilla. Annars är jag svag för YSL. Cinema och parisienne är tidigare favoriter.

Snälla hjälp!

Gillar du flowerbomb så tror jag att du skulle gillar Armani SI. Den är blommig sådär. Kanske också Chanel Chance. Elie Saab har också många blommiga dofter i den kategorin.

Jag har också en riktigt billig parfym i den kategorin som jag tror att du skulle älska. Den heter La Lique- Amethyst. Folk kommer alltid fram och frågar vad det är för doft när man har den på sig. Den är blommig och fräsch! Här är den: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?...KkmWoq0ZkELHXEqcG2IM4K6Joji3x5YlACRoCqDnw_wcB

Shalimar och YSL den blå/silver/svarta sprayburken.
Förr använde jag även Anis Anis (stavning?) ofta och chanel no 5

Framförallt YSLs Black Opium och Armanis Acqua Di Gioia i väntan på att hitta DEN RÄTTA. Jag har förr haft väldigt svårt för allt parfymerat(eller åtminstone varit oerhört snäv i vad jag stått ut med), men de senaste åren uppskattar jag konstgjorda dofter allt mer. Oftast går jag dock utan parfym och när jag väl använder är jag inte helt bekväm med att utsätta min omgivning för parfymdoft de inte önskat sig och är därför ganska sparsam vid doseringen.

Jag brukar oftast ha någon lite fruktigare doft, har svårt för tyngre blommigt -det "blommigaste" jag har är DKNY Fresh Blossom. Men borsett från fruktiga/lätta dofter har jag en Escentric Molecule no 01 som ofta får kommentarer och frågor om vad det är.

Snälla hjälp!

Une jardin du nil från Hermes uppfyller alla dina kriterier, skulle jag säga.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 918
Senast: gulakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: svea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama