Vad har ni för dressyrsadlar?

Sv: Vad har ni för dressyrsadlar?

Har en Stübben Maestoso som jag älskar. Min rumpa trivs väldigt bra med den sadeln, inte så stora stöd, men tillräckligt. Och otroligt bra att sitta i när hästen bockar ;) man sitter stadigt.
Tyvärr passar den inte hästen längre så jag ska försöka hitta en ny som min rumpa trivs lika bra i och som hästen trivs kalas i :)

Är det du som har din ute på blocket? 17 500 med extra stora knästöd?
Annonsören hette Hanna nånting... :D

jag rider i en Franz Beirnz (stavning?????) eller nåt spnt heter den.. :p fick denm ed min nya ponny

Jag har en sånhär, fast brun förståss :d

Amerigo Cervia nånting heter den
10457-566075.jpeg

Är mitt uppe i sadelbyte..

Jag har en lastgammal Passier som jag älskar som kanalen är för smal på så jag gråter blod över denna sadel men funderar skarp på att bygga om den... Passier är ju alltid passier...
Sen hittade jag en oförskämt billigt County Compeditor i fint skick så den köpte jag bara för prisets skull men jag ska prova den på hästakraken så har jag tur passar den, annars ska jag sälja den för långt över det dubbla jag köpte den för hehe

:angel: :angel: :o

The Buke Policedepartment has eyes everywhere...

Senast ändrad:

Har en County Competitior ganska ny.KAANON FIN SVAR OCH UNDERBAR ATT RIDA I.MEN TYVÄRR LIGGER DEN INTE LÄNGRE BRA PÅ MIN PÅLLE!!! :cry: Så jag försöker sälja den.

Jag har två...
En Zaldi Atlanta 17,5 tum svart med stoooora knöstöd.
En underbar sadel som passar hästen perfekt.

Sen har jag en Lowatt & Ricketts 17 tum svart. nästan inga knästöd alls men ett djupt säte. En väldigt skön sadel där man kommer nära hästen.
Hästen har musklat sig och den passar inte längre, så den ska säljas.

Jag har en Butet dressyr sadel och en Frank Baines. Båda är helt super och ligger väldigt bra på hästarna! :love:

jag har en morris&nolan dressyrsadel. mörkbrun. alla som suttit i den älskar den

Jag har en stübben tristan modell äldre. Till skillnad från alla andra (nästan) som hatar Stübben sadlarna för att de är hårda så älskar jag min :) . Trivs alldeles utmärkt i den och även Pållen gillar den.

Jag har en Globus Clic som jag älskar (men hästen har växt ur den... :( ) och så har jag haft en Windsor (som jag älskade men den blev aldeles för bred för hästen efter att hästen gicvk ner jättemkt i vikt).

Jag har en jeremy rudge, men jag gillar inte den =/ sitter inte bra alls iden, har för små knästöd för min smak..
Så fort hästen har breddat sej färdigt så blire en amerigo :)

Jag har en Dominus Dressyr. Tycker den sadeln är toppen och skulle bara kunna byta den mot en Amerigo. Min häst har haft så många olika sadlar och bara haft dåliga erfarenhet av de, så jag var riktigt glad när vi provade ut en sadel på Ridin och hittade en som var som gjort för honom. Sadelutprovarna där är jätte trevliga och duktiga.

Jaguar med buffelskinn.. Men ska nog sälja den :crazy:

Frank Baines Excell... *älskar* Skulle dock vilja ha lite större känstöd, men den duger gott ändå!!=)

Jag har en Kieffer Wien som jag tycker är toppen. Passar både mig och häst jättebra fast jag får nog erkänna att jag är lite av en Stübben människa.... :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: liiinnea
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 801
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 061
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025