Vad har ni för djur?

Megs

Trådstartare
Mitt hus är ett zoo…..:crazy:
Är det fler människor ”out there” som lever likadant?
Det flesta av mina vänner + familj tror inte att jag har alla kopparna i skåpet så att säga….
Som tur är är min pv lika tokig i djur som jag.

Just nu har vi
6 Degusar (hade 3 st ”pojkar” men fick degubebisar :love: för 2 veckor sedan, uppenbarligen var en av ”pojkarna” inte pojke….) Namn: Tom, Dick and Harry, fast Harry heter numera Harriet
2 Chinchillor vid namn Bonnie and Clyde
1 Spiny mus som heter Squidge
2 Gerbils som heter Salt and Pepper
5 Huskatter, Nellie, Molly, Mikey, Dexter och Frank (aka Junior)
2 Hästar, bor visserligen inte i huset men ändå, Alex o JJ (JJ för tillfället ute på foder)

...och de kommer att bli fler för Squidge behöver en ny flickvän efter att hans ”ex” dog förra veckan samt att min pv vill ha nån annan sorts möss också och/eller akvarium.

Sv: Vad har ni för djur?

Jag brukar också få den där zoo-kommentaren av folk, helst sådana som aldrig haft ett djur.

En misse som bor med oss, och en som valde att stanna kvar hos pappa när jag flyttade därifrån.
Tre kaniner har det blivit.
16 sebrafinkar
Två hästar.
Två akvarium, ett 54 liters med 2 paletter med X antal ungar och ett 160 (180??) liters med 30 tetror, några malar, 7 platy och 2 paletter.

Det var ju inte farligt många ändå nu när jag räknade upp dem :D

Det där var ju ingenting ;)

Tycker nog att du kan skaffa fler djur!
Sugen på 3 degus bebisar kanske? :angel::idea:

Nja zoo vet jag inte men en tjej som aldrig varit hemma hos mig och bara hörde antalet djur tyckte visserligen att det lät lite zoo-varning :D

Jag har:
11 hästar på gården varav 5 är mina egna
2 stora hundar
3 katter
3 egna marsvin (men letar efter ett 4:e)

Utöver det driver jag ett liten omplaceringshem för marsvin, de bor visserligen i sadelkammaren och inte inne men där kan det vara upp till 6 marsvin.

Själv tycker jag inte det känns som så många djur men jag är van att alltid ha djur kring mig så allt annat skulle kännas väldigt konstigt.

Åh gud vad jag känner igen mig :D

Jag och min sambo har förnuvarande

3 hästar (+ 1 inackordering som i princip är som min)
1 hund
4 katter, varav 2 är kattungar.
1 chinchilla
1 råtta
1 dvärghamster
1 boaorm
1 120 l akvarium med bara 2 mollys och 3 räkor för tillfället.

Pust... och så frågar folk vad jag gör på min fritid. Tss, vilken fritid. "Ta hand om djuren" verkar inte vara svar nog... :angel:

Pust... och så frågar folk vad jag gör på min fritid. Tss, vilken fritid. "Ta hand om djuren" verkar inte vara svar nog... :angel:

Jo tack! Det där känner jag igen.

Nu har jag iofs en av hästarna utlånad och den andra är inackorderad och får därmed sina måltider av stallpersonalen men de andra djuren tar det ju ett tag innan man klarat av både morgon o kväll.
Visst – det tar 5 röda att byta vatten i en skål, men när man har 4 vattenflaskor, 2 vattenskålar, 8 matskålar och 2 kattlådor och alla ska tömmas, rengöras och fyllas på så tar det en stund….
Vet inte hur mycket tid vi lägger på våra djur men det är flertalet timmar/vecka även om jag inte räknar in ridningen eller den tid det tar att pendla mellan olika djuraffärer för att köpa det våra små skyddslingar kräver, för naturligtvis så finns inte allt i en djuraffär…..

Fast det är klart – vad skulle jag annars göra med min lediga tid och mina pengar?
Man vänjer sig liksom, när hästarna var på bete i somras höll jag på att få krupp på att inte ”ha något att göra” .…

Senast ändrad:

Här hemma är långt ifrån zoo.
Men vet att det säkerligen kommer bli det när vi flyttar till hus om några år.
Här hemma bor det 6 kaniner och 3 hamstrar, varav 3 kaniner inte är mina.
Så jag har 3 kaniner och 3 hamstrar.
Inte särskilt mycket alls egentligen. :)

Sen kommer det nog tillkomma en vovve ev till nästa sommar.
Och som sagt utökas kaninskaran när det är dags för hus. :D

haha, jag har inte så många djur här hemma...
* en kissemiss
* två gerbiler
*två akvarier
*5 kaniner

Men min kompis har ett zoo :laugh: är det okej att skriva in nån annans djur? jag gör det nu iallfall :o :crazy:

*tre hundar
*2 gerbiler
* en skäggagam
* 1 häst
* 4 kaniner
*2 marsvin (+ små bäbisar på G)
* akvarie
*tre katter (varav en är en kattunge)

Välkommenn till Kung Tulles ZOO!

Här finns:

5 hästar
6 vuxna minigrisar
18 minigriskultingar/ ungdjur ( De ska förvisso säljas allt eftersom men ändå):D
4 vattensköldpaddor
Ett akvarium med malawicilkider ( dessa är visserligen inte mina, men vet ej när ägaren hämtar tillbaka dom!)
Ett akvarium med guppy och kardinaltetror
3 katter

Suck!

( Det har blivit mer grisar än beräknat pga av att jag tog hand om 2 suggor akut från Bodils Minicirkus i somras....och de var förstås dräktiga bägge två...)

Just nu med min skadade hand önskar jag att jag hade bara 2 hästar samt katterna. :crazy:

För just nu är livet extremt jobbigt.

/KT

Jag skriver inte så ofta inlägg men var bara tvungen i detta fall då det kändes som jag passade in i denna skaran.

Vi har totalt 17 djur:

4 katter (varav tre ungar)
1 hund
2 kaniner (dvärgvädurar som bor i stor utebur med stor rasthage)
1 shettis
1 åsna
3 får (tackor, ska eventuellt betäcka två av dem nu i höst/vinter)
3 getter (två honor, en kastrerad bock)
2 minigrisar

Så jag känner också igen det där med vart fritiden tar vägen..... :D

Jag bor i ett zoo om man jämför med folk som nöjer sig med en hund, typ :p
Har just nu 9 tamråttor, 3 möss, 3 guldhamstrar och 2 kaniner. Börjar bli färre dock, avlivar 3 råttor i helgen, 2 till är gamla och lever nog inte så längetill de heller, hamstrarna börjar bli till åren och en av mössen är en gammal tant.

Får också sådana kommentarer. Nu är det väl lite mindre än förut, men alltid trevligt att se folk som är "värre" än mig :angel:

Här bor nu 3 kaniner (varav en snart ska paras), en hund och ett akvarium.
Har tidigare haft fler akvarium, fler kaniner, sköldpaddor, leguaner, salamander, diverse akvariedjur, hamstrar och undulater.

Just nu finns inga planer på fler djur (förutom kaninungarna då, men de säljs nog hela kullen), men klart att man är sugen ibland och planera är det ju aldrig fel att göra.

Edit: Eller tja, letar iof nytt akvarium. Sisådär 5 ggr större än det nuvarande. Men tanken är att avveckla det nuvarande så småningom.

Mina kollektivkamrater säger alltid "Det är som ett Zoo här!". Kommentaren brukar oftast komma upp när jag lite vackert säger att "Jag hittade en kanin, jag MÅSTE hjälpa den!"...
Vad dom inte vet är att jag skulle vilja bo på ett zoo:D och att vår lilla lägenhet är LÅNGT ifrån det zoot jag vill leva i;)

Vi(jag) Har;

*1 Chrested gecko
*1 Daggecko
*1 döende gammal spindel herre
*1 tarrantella bäbis
* en tokig whippet valp
* och en utsläppt kanin på ingående...

sen får vi ju inte glömma alla foderdjur!
*100 mjölmaskar och baggar
*10 vuxna och 50 bäbis syrsor
+ några zophobas då och då.

Så alltså, jag har ca 165 djur:D

DET ÄR LÅÅÅNGT IFRÅN ETT ZOO:(

Alla säger att jag har ett zoo - men det har jag inte alls jämfört med er!:laugh:

Jag har bara:
* en häst
* en katt
* en kanin
* två hundar

Men jag tänker inte skaffa fler - för man ska hinna med sina djur också. Så härmed är en ut - en in.

*1 döende gammal spindel herre

Ursäkta men :rofl:

*kl*
Jag får btw också höra att vi har ett litet zoo här hemma, men ärligt talat så har vi bara en katt, en hund och en häst. Innan hade vi en kanin också, men det var istället för katten, och TRE djur är väl knappast ett zoo?

Däremot får jag ju ofta höra att jag skulle haft ett eget litet zoo om jag fått bestämma helt själv. Jag har för vana att upptäcka och vilja ta om hand förvillade insekter, skadade fåglar, diverse hästar till salu som jag kommer i kontakt med, och en hel massa annat, men nej jag får aldrig som jag vill :p

Jo... jag har väl också tagit för vana att "rädda" djur...
"men titta stackars kattungen så söt o har ingen mamma, jag tar den!" alt i djuraffärer som ev inte sköter sina djur (tyvärr finns det gott om dessa där jag bor) "titta, stackars musen, som den ser ut och skitig bur osv osv. jag tar den..."

Just pga ovan så har vi nu 5 katter när jag för 2 år sen hade 1...

Till alla - lägg in bilder på era djur! :laugh:

Jag lägger in lite bilder ikväll när jag sitter vid min egen pc.

Jag har väl ett mindre zoo. Vi har :

2 hästar ( en egen och en lånehäst)
6 får
1 get
8 hönor
1 tupp
3 myskankor
6 hundar
12 katter, varav fem är till salu
1kanin

Jag får väldigt ofta zoo kommentarer :D

Vi har:
4 Hästar
7 katter, 3 är kattungar och håller på att säljas, så snart är dom 4.
3 hundar, en ska få valpar i januari så snart blir de flera.
2 får
1 kanin
Vi passar 3 getter 5-7dagar/ vecka så kanske ska räkna dom?
Vi passar även 4 hönor 5-7 dagar/ vecka så kanske ska räkna med dom med?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka