Vad har ni för bett?

Sv: Vad har ni för bett?

Pssst, ni vet väl att Globus har såna nuförtiden? *viskar tyst för att inte störa tråden* ;)

Jag är tråkig :p , har bara:

4 st 2-delade tränsbett
1 st 3-delat tränsbett

Har precis fått köpa mig:

1 st rakt gummibett (Globus)
1 st 3-delat gummibett (Globus)

...eftersom min häst får ilningar i tänderna av metallbett (framträdande tandhalsar, så metallbett är numera förjudet att använda:-)

Det plockar på!

Jag tyckte när jag startade tråden att jag inte hade så många (kanske beroende på att jag bara har två med mig här i Tyskland) men när jag började räkna efter så blev det ju en hel del. Jag är dessutom en sådan som aldrig slänger eller säljer för "de kan vara bra att ha någongång!" så under årens lopp har det väl kommit till ett och annat...

Det verkar som det är så för flera här... ;)

Jag är lite bettsamlare, har dock sålt av de bett som var 12.5 då de är och kommer förbli för stora för nuvarande hästbestånd.

Men i gömmorna finns:

11,5 cm:
Tvådelat sweet iron-bett med mullen mouth
Tvådelat D-ringsbett med kopparrullar
Rakt mullen mouth med rörliga ringar
Tredelat med KULA (inte droppe)
Kandarstång utan tungfrihet (rakt men svagt böjd mundel)
Rakt men böjligt Happy Mouth syntetbett

10,5 cm
3-delad bridong med droppe i mitten
3-delat med droppe i mitten
Rakt mullen mouth med fasta ringar
Tredelat med KULA (inte droppe)

Och så har jag ett ponnyhack nånstans i gömmorna.

Det jag SAKNAR men gärna VILL HA är ett waterfordbett/kulbett i 11.5 alt 10.5 cm (nån som har??), ett RAKT pelham utan tungfrighet i samma storlek, samt en ytterligare tredelad bridong (lika somd en jag har) samt ett tredelat med parerstänger. Allt i samma storlek.

Ingan av nuvarande hästar trivs på tvådelat, men de är en kvarleva från förr och jag brukar starta unghästar/bettvänja unghästar på dem.

Säkert glömt något med är jag rädd..

/Alexandra - gillar bett, men hittar sällan de bett hon vill ha i RÄTT storlek..

Senast ändrad:

Oj vad många :p

jag har bara
1 tvådelat tränsbett
1 tredelat tränsbett
1 hackamore
1 tvådelat pessoabett
1 bridongbett
1 smalt tränsbett
1 tredelat äppelmouth bett...

jag har:

*ett delat tränsbett med d-ringar
*en stång med spoon mouth
*ett correction med "fylld" port

(alla tre är western..)

Liknande trådar

Utrustning Någon annan här som har olika storlek beroende på modell av bett? När jag har vanligt rakt bett, tex 3-delat eller rakt så har min häst...
Svar
1
· Visningar
395
Senast: Magnum
·
Utrustning Hej på er! Har ni något tips på körbett/bett till en häst med strulig mun? Det som har provats/Används nu är liverpoolbett samt...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: FailGirl
·
Utrustning Satt och funderade lite på det här med bett till Herr Häst i olika situationer. Han är ju ganska "tung" i kroppen, och lite av... 2
Svar
24
· Visningar
2 190
Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
2 023
Senast: Líf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka