Vad har min häst lärt mig idag?

R

Rikkan

En fråga som jag gärna ställer om och om igen.....

I dag har jag insett det underbara, att kunna ta åt sig av naturens lugn och solens energi.
Red barbacka. Stannade upp och såg på solen som skar igenom trädverken och snön som föll från träden.
Hästarna myser lika mycket som mig själv. Det är underbart helt enkelt. Vi delar känslan.

Sv: Vad har min häst lärt mig idag?

Visst är det underbart att ge sig ut i skogen en solig dag med nysnö :bump: Hade jag med en sån där fantastisk tur för några veckor sedan, den känslan levde jag på hela veckan! :p

Sv: Vad har min häst lärt mig idag?

I dag har jag lärt mig finessen av att kunna vara flexibel. Om man har flera hästar med sig ut i skogen så är det bra att kunna hoppa av den ena -som inte ännu är så vad att ridas, ta av tränset och tränsa på den andra -som är stark och smidig, hoppa upp och fortsätta ridturen i det underbara vädret, så blir alla så nöjda och glada. :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 536
Senast: Enya
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Gnägg Hur skulle du beskriva en tittig häst? När jag red halvblod skulle jag tolkat det som en lite nervös häst som lätt hoppade till när den...
2
Svar
20
· Visningar
3 163
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar