Vad har katten för färg?

Sv: Vad har katten för färg?

Glömde skriva att han "tyvärr" inte fick sin mors vackra turkosa ögon utan har en i mina ögon fantatisk vacker grågrön nyans.

Skulle gissa på att han är svartsilvermaskad. Eller svartsmokemaskad kanske det heter, jag vet faktiskt inte :o

Svartsilveragoutitonkanes? :D :rofl:

En kvalificerad gissning.

Emskoden blir i sådant fall HKKH ns 2132

n= Svart
s= Silver
21= Ospecifierat mönster. (När jag tittar igen ser han dock ut som Classic tabby vilket har koden 22. Jag tror dock att mönster inte anges på maskade katter, anges endast som 21)
32= Tonkanesmaskning.

Krånglade jag till det nu? :D Härlig färg i alla fall!

Nä, inte svartsilvermaskad. Blåsilvermaskad skulle jag dock kunna köpa.

På min dator är han jättemörk. Och trampdynorna ser svarta ut, inte åt det rosa som på blåa katter. Men det kan ju vara en inställningsfråga iofs.

Framförallt här:
23821969.jpg

Senast ändrad:

Jag tror inte han är augoti utan att det är spökmönster. Hans nos borde ha varit tegelröd då.

:o Är det så, alltid? Jag tyckte han såg så himla mönstrad ut, iofs så är ju katten inte färgavlad och silver tenderar ju att göra spökmönster ännu kraftigare..

Blå håller jag dock inte med om, på min skärm finns inte en chans till blå tendenser.

Siam eller tonk då?

jag kollar tassarna!
Hmmm... de är ehm..mot det gråbruna hållet,mer mot det bruna. På framtassarna blir de lite ljusare och kanske kanske gå lite mot någon typ av rosa nyans? Den bruna motsvarigheten av gammelrosa skulle jag säga,haha;)
kanske inte spelar någon roll men kan lägga in bilder på han syster och mor också i albumet?

:o Är det så, alltid? Jag tyckte han såg så himla mönstrad ut, iofs så är ju katten inte färgavlad och silver tenderar ju att göra spökmönster ännu kraftigare..

Blå håller jag dock inte med om, på min skärm finns inte en chans till blå tendenser.

Siam eller tonk då?

Japp :D
Blåmönstrad
belcorekullar_delibra.jpg

Möjligtvis blåsmoke.

Angående siam eller tonk så vågar jag inte uttala mig, är dålig på tonk-genetiken :D

Nu har jag lagt in bilder på hans syster som är ehm..tämligen lurvig och går mot det bruna hållet. En bild även på hans mor, det är hon som har den bruna randiga svansen och blå ögonen.
har även lagt in bildr på hans tass... är inte världens enklaste sak att ta kort på kan jag säga;)

Jag är väl ingen hejdare på kattfärger, men jag tycker också han ser mer blå än silver ut.

Syster är sköldpaddsmaskad iaf, mamman är maskad :p Tror att Salvia är brunsköldpaddmaskad. Mamman däremot... Vet faktiskt inte. Otroligt vacker iaf, eller ja, alla 3!

De är tre stjärnor... Salvia har även en liksom röd tuss på sin annars bruna svans och sedan det där typ vita strecket under ögat så jag misstänkte att hon var padda av något slag.
Tristans mamma är vår stallkatt och jordens mysigaste. Vet att hennes mor var kritvit och hon har i år igen fått en kattunge som ser ut som Tristans mamma.
Tristan hade även en till broder som var väldigt spännande i färg. Han var liksom brunrandig hela han mot en liksom gräddvit bakgrund. Han hade samma ränder som Muscot har på sina framben på hela kroppen. Väldigt vacker. Trist att jag inte har någon bild på honom!
Tristan är mattes lilla mattegris och är min ständiga följeslagare. Helt fantastisk liten personlighet. Alltid glad och bekymmersfri!

.. Och det är därför jag INTE skulle ha mask eller silver i min avel, speciellt inte när jag har en hona med mycket vitfläck. :cool: :D

// Reyk med två fertila silverkatter varav en maskad, den andra höggradigt vit. :p

Tacka gudarna för DNA-test.

Jag tar dig på orden! :D
Om det någon gång tittar ut en hs 213203 här så är den din. :p

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 539
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama