Vad har hingten på sig när den tappas på semin?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 259

misen

Trådstartare
Som över skriften lyder. har ni bilder på vad hingstar brukar ha på sig när dom tappas på semin. menar lindor eller grimma eller träns eller vad dom nu har. tacksam för svar och jätte gärna bilder. mvh misen

Sv: Vad har hingten på sig när den tappas på semin?

Där jag jobbat i Holland har de kapson och boots.

Det varierar nog beroende på hingsten. jag har sett hingstar tappas i bara grimma och grimskaft och utan skydd. men allt beror ju på hur lätthanterlig hingsten är.

hingsten i fråga är väldigt lätt hanterlig när det gäller allt och väldigt lyhörd. men jag tänkte mest säkerhets återgärd vad e det vanligaste man brukar ha??

Våra hingstar har olika utrustning beroende på hur vilda de är och hur mycket man behöver teasa. Zagal har grimma och lindade bakben. Alferez har stigbett och inga benskydd alls. De andra två har kapson och lindade bakben. Sedan har vi mjukt täcke på "Barbie" för att inte de ska skava sina framknän.

Da passar jag pa att fraga hur ofta man tappar dem?

På flyinge tappar de Måndag Onsdag Fredag iaf, men hingstar med färre ston tappas väl efter behov, rätta mig gärna om jag har fel!

Månd ons fred är standard eftersom de flesta seminstationer annpassat sej till att hingstarna har tappningsdagar då. Men självklart behöver man ju inte tappa om man inte har någon beställning!

Vi hade en godkänd fullblodshingst där jag jobbade, han tappade vi när det fanns efterfrågan, men någon gång i veckan blev det nog iaf. Han var rätt snäll, jag åkte själv med honom utan problem. Men vi hade grimma med kedjegrimskaft och sen ett stigbett med vanligt grimskaft över grimman. Inga skydd.

Liknande trådar

L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 405
Senast: hastflicka
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 278
Senast: sorbifolia
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 245
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 464
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • FÅRtråden
  • Småhunds ägare