Vad har hänt med Thule

Gammal tråd och gammalt inlägg men @palle vet du om 2013 var sista året som Thule tillverkade hästtransporter?
Minns inte årtalet just nu men det kan stämma.
Thule hästtransporter såldes till ett annat företag men om dom fortfarande tillverkar hästtransporter vet jag inte...

Firman som tidigare tillverkade hästtransporterna heter nu än så länge Brenderup och dom tillverkar alla möjliga transporter utom hästtransporter....

Minns inte årtalet just nu men det kan stämma.
Thule hästtransporter såldes till ett annat företag men om dom fortfarande tillverkar hästtransporter vet jag inte...

Firman som tidigare tillverkade hästtransporterna heter nu än så länge Brenderup och dom tillverkar alla möjliga transporter utom hästtransporter....
Tack :)

Jag köpte en Thule i april 2015 som var tillverkat av Thule (dock inte i Sv), under tiden den stod för försäljning konkade de så klisterlapparna var avplockade på den. Så, någon gång i början på 2015 slutade produktionen.

Googlade och hittade t ex. Ronbe Royal XT där det stod (fd Thule) inom parantes också. Va jag kunde läsa på deras hemsida verkar de väldigt lika Thule, samma beskrivning i princip.

Rombe är dom som tog över Thule.

Thule har aldrig gått i konkurs, men dom slutade tillverka hästtransporter, och därför tog Rombe bort Thules dekaler för att sätta dit sina egna.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
362
Senast: Emiro
·
Utrustning Hej Alla Har försökt googla, Söker info om just thule transporterna, Vad är skillnaden på 135 och 150 ? Jag skulle vilja hitta en som...
Svar
2
· Visningar
385
Senast: SiZo
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
340
Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård