Vad har du i ditt stallapotek?

finapina

Trådstartare
Ja, vad har du där? Vad har du använt mest / oftast och minst / mest sällan? Vilka salvor och lindor / sårmaterial tycker du är oumbärliga?

Ja, vad har du där? Vad har du använt mest / oftast och minst / mest sällan? Vilka salvor och lindor / sårmaterial tycker du är oumbärliga?

Jag har massor saker, men viktigast för mig är zinkpasta, jodopax, 4 ess salva, hovtjära, sprutor, bomull och elastiska klisterlindor.
Utöver det har jag också jodsprit, jodopax gel, salicylsyrevaselin, klorhexidinshampoo, kylgel, liniment, kyllera, prob-shampoo, prob-olja, flugspray, flugsalvor, anti-kli salvor mm mm mm. Det är rätt fullt i mina skåp :P

Det jag använder minst sällan är nog liniment och vanliga stallbandage, har nog inte använt det på några år nu.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 164
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Fiorano
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 805
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka