Vad har du för ridjacka?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare amanin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 7 454
Sv: Vad har du för ridjacka?

Min HL kostade 1200:- inköpt året innan de blev poppis. Köptes på seglarbutik i Fjällbacka.

Men denna modell finns väl inte nu? Den är ju jättegammal?!

Som ridjacka har jag en Horseweare Lexington, det är en snygg midjekort vindjacka. Den är jag jättenöjd med!

:)

Jga har en mörk blå fristads pilotjacka, dunderskön.. Teddyfodring o sen bävernylon över som klarar en hel del regn o rusk, man får plats med tjocka kläder innanför också, jättemånga praktiska fickor också. Får se om jag lyckas få in en bild, men det är hur som helst en sån där jacka alla bönder har..
PP-442_12_1863.jpg

min är något mörkare, kostar mellan 500 kr upprill 900 kr beror på var o om man är företag.. Men det är verklige dunderskön o mysig

Den långa som finns i blått, rött, vitt, ljusblått, rosa m.m? Finns finns den väl, men den går väl inte att köpa varstans.

har dessa:

Kingsland tunn vindjacka bomber modell
Kingsland fodrad figurskuren med ridklubbens logga på ryggen
Kingsland Dun

Använder den översta för tillfället!

951.jpg

har en sån :D den är jättebra! blir smutsig rätt fort dock...:cool:

sen så har jag en moutain horse-väst också :) (har ingen bild)

sorry för STOR bild :o

Jag har en Kingsland:

(tjej jackan)

jakke01.jpg

Sen en North Face och en Everest också, men de använder jag inte så mkt.

Kyra och sen klubbjacka på vintern.

Senast ändrad av en moderator:

Tack för alla bra tips:bow:

Tycker att MH-jackan och Musto-jackan såg riktigt mysiga ut...

Vore jättekul med fler bilder och tips, är mycket roligare att se vanliga bilder än produktbilder där allt ser tiptop ut men är risigt i verkligheten...

Tjejjackan från Kingsland en röd
Midjekort jacka från Clique klubbjacka, supersnygg mörkblå!
svart JW jacka
MH jacka fleecefodrar, jättemysig o skön, åker ej upp som JW jackan gör..
o min älskade Kingsland väst
sen har jag en Gladstone jacka fr Jacson o en Stroller jacka från Jacson som vi har på jobbet...
o sen har jag en Sharpman vinterjacka..
o tusen andra jackor som jag haft som vardagsjackor innan dom fick komma till stallet, tex seglarjackor o sådär.

Kingslandjackan var också jättesnygg! Någon av er som har en egen bild? ca-pris?

jag har bara en bild och den är inte så bra. Lite skrytbild dessutom :angel: Så den vågar jag inte lägga ut. Men kan nog knäppa en på den om det är så!

Den kostar väl runt 1000:-, strax över skulle jag tro. Fick min ganska mkt. billigare :D

Som vanligt min tur. Lyckas ju alltid få grejjer för överpris :eek:

BernT: jag låtsas som att jag inte hörde det där :angel:

3000?
brukar de inte kosta 2000? de köpte jag min för iaf! :p

TS: jag har
*Kingsland ofodrad bomber modell
*Musto bomber modell
*Equiline vinter lite längre
*Sharmpan ofodrad bomber modell
*JW fleece fodrad bomber modell
*En gammal klubbjacka men vet inte märket, men en fleece fodrad bomber modell

hade fler men slängde dem när vi flyttade!
herregud. kanske borde variera modellerna på jackorna lite? :D

eehhmm.. jaa och så kommer jag in bland alla nya snygga jackor :D Jag har en gammal MH som jag fick av min tränare , vet inte modellen men den är mörkblå och ljusblå under armarna. Ska spara till en snyggare men denna duger så länge, just nu går alla mina pengar till ridstövlar :D

Menar du att det är vanligt med bomderjackor? Gärna i marinblått dessutom :p

haha precis, kul att man kan variera sig lite :D

Väntar på min nya klubbjacka från Horze :love:

Jag har en regntät ridjacka från Sharpman, vet inte vad det är för märke förutom det (inte tänkt på att kolla) som är med en fleecefodrad krage som är jätteskön. Den är midjekort och snygg att tävla på mindre tävlingar i också. Finns infällda reflexer som kan hängas fram, vid "bröstfickorna" och bak på ryggen.

http://archive2.pixbox.se/arkivet/synligt_20/11550000-11559999/640x480/11557518.jpg?0

En sådan har jag med! Hade tur och fick en när jag köpte sadel på sharpman! :)

kl

En Kyra-jacka. Tunn, vindtät. Perfekt på mild vår och höst.
En reflex-jacka, inköpt i Ullared på herravdelningen. Den bästa jacka jag har.
En MH-jacka. Gammal, har nog haft den i 7-8 år och fortfarande jättefin! Brun-beige, är egentligen ganska ful, men mycket skön.

Sedan har jag typ tusen jackor till som bara hänger, men som KAN vara bra att ha någon gång. De används också ibland, men inte ofta. De ovanstående används mest, tror jag.

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
346
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 036
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 370
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka