Vad har du för ridjacka?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare amanin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 7 454
A

amanin

Jag tycker att jag köper nya jackor varje år, men ändå har jag ingen jag trivs med och tycker är snygg. Jag söker först och främst efter en tunnfodrad vattentät midjekort jacka med rejäl krage som man kan fälla upp och gosa in sig i. Men jag tar gärna emot andra tips på bra ridjackor som ni är nöjda med och som är snygga. Och gärna bilder om ni har!

Sv: Vad har du för ridjacka?

Henri LLoyd :angel:

*snygg
*stor krage att gosa in sej i :love:
*vattentät
min är inte midjelång, men dom finns ju som det oxå :idea:

9547809.jpg

Jag har för många ridjackor :angel:
hihi men favoriten är Kingsland Bomberjacka
* varm och skön, funkar i både regnväder & vinter
(finns även i en tunnare modell)
* midjekort och åker inte upp osv under ridning
46697_1182456180.jpg

har även en Everest väst som jag älskar
8314380.jpg

Mazarinen, vad kostade din jacka? Ser überskön ut! :D

Senast ändrad:

jag har en väldigt praktisk ridjacka från Jackson wear. Den är midjelång och mest till för vintern... Den har en väldigt gosig krage:D
Den är vattentät och man kan ta av ärmarna så att det blir en väst!;) Starkt rekomenderad!

Har en jacka från Jacson, jätte skön!! Har broderat på ryggen, då det finns dragkedja i fodret, så det är lätt att göra. Jackan är en midjejacka/bomber jacka i modellen. Den är jättebra, då den har två vägs dragkejda, det är det viktigaste när man köper ytterplagg! :D
Den är varm å gosig, har i princip haft den hela vintern utan månaderna då det var -15 till -20 grader å snöstorm.

Tyvärr inte den bästa bilden...

maj5.JPG

Bild på brodyren
Jordens sämsta bild :rofl:

En Jacson klubbjacka just nu. Skitsnygg. Not.
Men jag o en kompis ska köpa likadana Whitaker team jackor på Hammarö mässan :D

Ha! Jag fyndade en Henri jacka för 500 spänn för nått år sen :D

Den sålde jag för det tredubbla för övrigt ;)

Senast ändrad:

den här har jag med brodyr, helt underbar

4162116.gif

en annan favorit är min grå HH midjejacka.

Har en GS Performance, http://www.georg-schumacher.de/ (Herrenjacke Sevilla) herrmodell grön. Men den bruna är ju såå läcker, ska se om jag kan fixa en sån! Grymt mysig, perfekt tjock, världens mysigaste krage (det är ett måste!!) och fantastiskt snygg!:love::love:

Sen har jag en lite tjockare Equiline-jacka "Team", mörkblå med typ manchesterkrage och lite halvglansigt tyg. Fleecefoder:love:

Jag har 2olika jackor beroende på om det är vinter eller sommar.

I vintras använde jag en reflexjacka från ullared. Inte förstor som vissa kan vara så kall luft kommer in i ryggen om det blåser. Utan alldeles lagom stor

Bild341.jpg

I våras blev det ett impulsköp av jacka. Trött på min gamla blåa som jag haft i typ 3-4år. Hållt bra och så men ville ha nått modernare och snyggt så det blev en jacka från hööks. Den bruna med vit och rosa rand på bröstet

Min kostade 2500, tror det var början på andra året de var så himla poppis, första året var de dyrare! nu är den ridjacka och asbra :D

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
346
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 036
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 370
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka