Vad händer? -kissar inne-

L

lotta_k87

Min 9månader gamla blandrashane kastrerades i måndags. Sedan dess har han inte kunnat hålla sig alls utan kissar inne på nätter, gnäller inte ut på dagarna. Innan detta har han varit helt rumsren och han har ALLTID gnällt/skällt ut.
Är detta verkligen normalt?? Någon som har erfarenhet av detta eller som kan komma med något förslag på vad jag ska göra? Det börjar bli rätt oroande när han kissar inne flera gånger per dag trots att han får fara ut med jämna mellanrum. :confused:
Kan de ha svårt att hålla sig efter en kastrering? Men varför gnäller han ändå inte ut? Detta är för mig ett mysterium iallafall.
 
Sv: Vad händer? -kissar inne-

När min tik fick livmodern borttagen , så fick jag med skötselråd från veterinären. Där stod bla att urinläckage kunde förekomma dom två första veckorna. Det är kanske är samma med kastrering av hanar.
 
Sv: Vad händer? -kissar inne-

Hoppas det...
För det här är inte alls kul :(
 
Sv: Vad händer? -kissar inne-

Förstår att det inte är kul. Hoppas att det går över.
 
Sv: Vad händer? -kissar inne-

*puttar*

Någon annan med erfarenhet av sådant här? Jag blir snart tokig på att han inte gnäller ut, fast han vet ju att han gör fel när han kissar på golvet. Och det händer omkring 4-5ggr/dag fast han ändå får fara ut med jämna mellanrum....
hjälp:crazy: :eek:
 
Sv: Vad händer? -kissar inne-

I sällsynta fall kan faktiskt inkontinens komma som biverkan av kastrering, då könshormonet hjälper till att styra "kisseriet" oxå. Det finns dock mkt effektiv medicinering, så prata med din vet om det fortsätter! Lycka till!
 
Sv: Vad händer? -kissar inne-

Ja, jag ska prata med vet. om det fortsätter.
Hoppas dock det går över så att man slipper medicinera honom livet ut. Jag börjar nästan ångra att vi kastrerade honom :smirk:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 032
Hundhälsa Börjar med att skriva att hunden ska till veterinär vid lunch idag för detta. Vår kastrerade hanhund på dryga 2,5 år har helt...
Svar
7
· Visningar
1 410
Senast: Bexzor
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 038
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp