Vad händer egentligen i Kreml?

Philosophia

Trådstartare
Putin har inte visat sig på 10 dagar och det har spekulerats i olika förklaringar till detta. Just nu brinner det tydligen även i Kreml-området. Vad händer? Är det en kupp på gång? Vad skulle det i så fall betyda för Ryssland?

Ja, jösses om det är något på gång som gör att Putin hastigt försvinner ut ur bilden.
Då kommer det att bli skakigt. Ryssland ligger nära....

Aftonbladet (fantastisk källa, jag vet ...). Fast nu har de uppdaterat. Tidigare stod det att det brann i ett torn vid Kreml. Nu står det att branden är i Nyjungfruklostret.

Tydligen ligger det hela 6 km från Kreml. Så det verkar inte ha något samband. Men huvudfrågan kvarstår fortfarande. Vad har hänt med Putin?

Ja, jösses om det är något på gång som gör att Putin hastigt försvinner ut ur bilden.
Då kommer det att bli skakigt. Ryssland ligger nära....

Ja, det är många obehagliga scenarier som man kan måla upp. Putin är ingen trevlig ledare på något sätt, men ett skakigt Ryssland är förmodligen värre.

Jag har faktsikt funderat på det den sista tiden. Detta med tanke på de bilder jag sett av honom . Jag har tyckt att han sett både blek och väldigt trött ut.

Har man X antal krig och konflikter att hålla reda på, samt att man hela tiden måste vara rädd för att någonb av de egna inte skall sticka en kniv i ryggen + att ingen utanför Rysslands gränser vill vara med och leka med honom så har man all rätt att se blek och trött ut....

Har man X antal krig och konflikter att hålla reda på, samt att man hela tiden måste vara rädd för att någonb av de egna inte skall sticka en kniv i ryggen + att ingen utanför Rysslands gränser vill vara med och leka med honom så har man all rätt att se blek och trött ut....

Han kanske skulle ha tänkt på ev utbrändhet INNAN han började mucka med allt och alla... :meh:

Putin har inte visat sig på 10 dagar och det har spekulerats i olika förklaringar till detta. Just nu brinner det tydligen även i Kreml-området. Vad händer? Är det en kupp på gång? Vad skulle det i så fall betyda för Ryssland?

Vi kan ju bara spekulera. Tänk om det skett en tyst kupp? Vem skulle då ligga bakom? Någon som tycker att det går alldeles för långsamt med att återta Rysslands storhet? FSB/SVR som kanske skulle vilja syna om NATOs artikel 5 verkligen gäller för baltstaterna?

Men det troliga är väl att Putin bara varit på spa ett par dar och snart syns igen med nypressad kostym.

Vi kan ju bara spekulera. Tänk om det skett en tyst kupp? Vem skulle då ligga bakom? Någon som tycker att det går alldeles för långsamt med att återta Rysslands storhet? FSB/SVR som kanske skulle vilja syna om NATOs artikel 5 verkligen gäller för baltstaterna?

Men det troliga är väl att Putin bara varit på spa ett par dar och snart syns igen med nypressad kostym.

... och nypressat ansikte (med tanke på tidigare plastikoperationer).

... och nypressat ansikte (med tanke på tidigare plastikoperationer).

Han var ju för ett par år sedan med i en dokumentär om Rysslands ekonomi (skittråkig och dryg så tittade bara lite halvt om halvt så är inte ens helt 100 på om det verkligen var det den handlade om) men där var han i början med en liten sekund där han såg u som en herre i sina bästa dagar, lite skratt rynkor och veck i pannan osv.. 30 min senare var han med en ny liten sekund och han såg helt plötsligt ut som farbror-40års-kris-som-vill-se-ung-och-fräsch-ut-igen, hela ansiktet va åtstrammat och jag tror han hade vari och skurit lite i näsan en kan inte svära på det.. men det var något av det roligaste jag sett..

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: soom
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
336
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama