Vad hände precis?!

Pancakes

Trådstartare
Kom hem sent igår så har sovit ca 5 timmar inatt men legat kvar i sängen och läst. Nu skulle jag gå upp lite hastigt för att telefonen ringde och blev yr sådär som man kan bli när man reser sig snabbt. Jag brukar helt enkelt sakta ned två steg tills det är över, men nu vek sig benen, det började sticka massor i händer och fötter, jag kunde inte ställa mig upp utan höll på att ramla ihop flera gånger och fick försöka ta stöd mot väggen. Blev liksom att jag aldrig ramlade men aldrig fick kroppen att stå rakt heller utan velade där emellan. Höll på mindre än en minut och nu är kroppen som vanligt igen. Vad tusan hände?! Sovit lite som sagt och åt bara ett mål mat igår runt fyratiden, men det är inte helt ovanliga vanor.
 
Sv: Vad hände precis?!

Blodtrycksfall, tippar jag. Nästa gång; sätt dig ner och böj dig framåt med huvudet mellan knäna. Innan du trillar.
 
Sv: Vad hände precis?!

Blodtrycksfall. Har haft så ganska mycket, det är ganska otäckt.

Du fick ett väldigt bra tips om att sätta huvudet mellan knäna, jag hade när jag var som värst alltid lite söt dricka jämte sängen (coca cola), det hjälpte trots att det var konstaterat att det var just blodtrycket och inte blodsockret.

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad hände precis?!

Tack för svar allesammans. Det var rätt obehagligt så stort tack för tipsen! Håller tummarna att jag slipper det igen dock.
 
Sv: Vad hände precis?!

Kom hem sent igår så har sovit ca 5 timmar inatt men legat kvar i sängen och läst. Nu skulle jag gå upp lite hastigt för att telefonen ringde och blev yr sådär som man kan bli när man reser sig snabbt. Jag brukar helt enkelt sakta ned två steg tills det är över, men nu vek sig benen, det började sticka massor i händer och fötter, jag kunde inte ställa mig upp utan höll på att ramla ihop flera gånger och fick försöka ta stöd mot väggen. Blev liksom att jag aldrig ramlade men aldrig fick kroppen att stå rakt heller utan velade där emellan. Höll på mindre än en minut och nu är kroppen som vanligt igen. Vad tusan hände?! Sovit lite som sagt och åt bara ett mål mat igår runt fyratiden, men det är inte helt ovanliga vanor.

Blodtrycksfall låter det som.
Kanske beroende på vätskebrist nu i värmen.
Hoppas det blivit bättre!
 
Sv: Vad hände precis?!

Instämmer med de andra i tråden, blodtrycksfall. Har haft samma elände sedan jag var tonåring, kombinerat med lågt blodtryck. Den enda kommentaren man får från läkarna är att det är ju inte farligt :meh: har lärt mig att aldrig resa mig snabbt utan ta det lugnt, då går det bra.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 595
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Mamma ringde nyss och var lite förtvivlad. Hennes hund (blir 11 år i november) hade fått något slags anfall sent i går kväll. Hade legat...
Svar
4
· Visningar
2 735
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
2 094
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp