Vad hände efter kastrationen med era?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Java87
  • Startdatum Startdatum
J

Java87

Kanske de ligger i fel tråd.. Flytta isf:)
När ni kastrerat era hingstar, vad har då hänt med storleken på dem?
Man hör så olika.. Att om man låter de gå som hingst länge så blir de stora och grova, kastrerar man dem så växer de mer på höjden och inte så hemskt mkt på bredden.. Hur anser ni?
Min 07a ska strax kastreras, han har fått lite av den hingstprägel jag önskade, nu vill jag ha höjden!
Ni som haft många hingstar men kastrerat dem på olika tidpunkter, har ni märkt nån skillnad på storlek på den ni kastrerat senare eller tidigare??

Sv: Vad hände efter kastrationen med era?

Tredje tråden om detta på kort tid...

Om du ska kastrera en 2-åring ska du inte räkna med att få nån högre manköjd än om han fortsatt varit hingst.
I så fall skulle du gjort det minst ett år tidigare.

Aj då.. Såg inte att det fanns nån tråd om detta. Sorry..
Jaså, man skulle varit så snabb. Oki. Då får jag bara vänta å se då hur stor han blir.

Jag hittade en av trådarna iaf.. Då kan vi lägga ner denna tråd:)

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 150
Senast: cirkus
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 094
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 965
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 483
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka