Vad göra med smaklös skinka?

Zoya

Trådstartare
Vi köpte en KRAV skinka från en gård som slaktar själv. Vi ville ha den rimmad så det fick vi. Tyvärr så smakade skinkan just ingenting som färdigstekt. Rimningen hade inte ens hunnit in till mitten så den var alltså inte helt genomrimmad och således smakade det i mitten ingenting medans den i kanterna har en svag saltsmak.

Eftersom ingen av oss vill äta den som "julskinka" nu så undrar jag om det går att rädda den på något sätt? Kan man salta om den eller något?

Sv: Vad göra med smaklös skinka?

Jag skulle gjort pyttipanna och lapskojs av eländet. Senaste (och sista) skinkan för min del gick den vägen. Skinka är totalt överskattat.

Jag håller med MacGyver,skinka är överskattat.
Pizzaskinka,carbonara sås,ge till hunden :D (dit gick min skinka)
ost o skinkpaj? lapsgojs med skinka,använd fantasin.

Skinkpaj på osaltad julskinka är inte gott :yuck:. Jag har gjort misstaget en gång, det räcker.

Finns ju massor. Skinksås, paj (släng i stekpannan och krydda lite först bara) osv. Synd att den inte var bra när ni köpt en skinka från en bra gård.

Skiva och stek i mycket smör och nåt mer gott och lägg på smörgås med lite äppelmos på.

För min del går det mesta som inte är dåligt att rädda med äppelmos, men det är jag det!

Ptr

(Jag har inget att tillföra förutom att jag alltid kryddar den rimmade skinkan innan den åker in i ugnen. :d )

Gör en drömskinka - det borde funka.

Skiva i tunna skivor och lägg i en långpanna på med 3-5 matskedar sherry och låt det dra lääääänge (flera timmar)
Vispa grädde med lite chilisås och ev örtkryddor (kanske nånting mer kryddgodd) ev på med startk ost och gratinera i ugnen.
Serveras med pressad potatis.

Synd att den inte var bra när ni köpt en skinka från en bra gård.

Ja, det var verkligen synd. speciellt när den kostade en bra bit mer än traditionell Scan-skinka också :meh::mad:

Har faktiskt skickat mail till gården om detta så får vi se vad de säger.

Tack för alla tips också (alla i tråden) :)

Gör en drömskinka - det borde funka.

Skiva i tunna skivor och lägg i en långpanna på med 3-5 matskedar sherry och låt det dra lääääänge (flera timmar)
Vispa grädde med lite chilisås och ev örtkryddor (kanske nånting mer kryddgodd) ev på med startk ost och gratinera i ugnen.
Serveras med pressad potatis.

Det där lät fantastiskt! :d :d :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka