Vad göra med nerkyld kattunge?!

B

Bartley

5 veckors kattunge som fått sig ett kallt bad. Tog hem honom så att han skulle bli varm, då vi tidigare i veckan fått ta bort en som förmodligen fått lunginflamation el ngt på detta sätt. Jag kan inte så mkt om katter men har lyckats få i honom mat å han är nu torr o varm. (sover i min hand) Min fundering är om jag kan sätta ut honom nu igen, el om de blir för stor temperatur omställning? Vad tror ni? vet verkligen inte hur jag ska lösa natten me tenta å allt.

tacksam för svar!

Sv: Vad göra med nerkyld kattunge?!

Var är mamma katt? Kan inte mamma katt ta hand om den lille och så naturligtvis får du skydda honom från fler kalla bad.
Är det en stallkatt? isf kan de kanske bo i en varm sadelkammare eller något.
Naturligtvis måste man hålla koll så inte den lille får lunginflammation, kolla tempen och vid misstanke får ni åka till veterinären.

Vad menar du med att sätta ut honom? Han bör givetvis hållas i en uppvärmd lokal och ha tillgång till mat och vatten.

Jag menade om det var okej att sätta ut honom i stallet igen, då han blivit varm.

Han är nu hos mamman i stallet. Fick sova inomhus nu i natt, hoppas att det gick bra å att han inte drar på sig nån förkylnig nu.:)

Liknande trådar

Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 360
Övr. Katt Vi skaffade nyligen en supetmysig ocicatunge (han var 15 v när han kom, men hade fått hämtas från 13), och lite har jag spanat efter ev...
2
Svar
31
· Visningar
5 354
Senast: ako
·
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 309
Senast: Unafraid
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider