Vad göra med denna man??!!

Sv: Vad göra med denna man??!!

*kl*

Herregud vad snygga flätor ni kan göra. När jag flätar så går flätan upp i mitten och så blir resultatet att jag har gjort en stor fläta som är delad på mitten. Hehe, däremot är jag en jäkel på att göra inbakad och utbakad fläta på svansen, fråga mig inte varför det går bättre.

Min nästa häst ska verkligen ha en låååång man.

Tack :laugh: Blir nog super på din connemara. Min har också väldigt bred mankam så att bara göra en fläta kan man glömma den har lossnat på 5 min:grin:

Gud vad coolt det blev! Ursnyggt att du lyckats hålla en manfärg till varje fläta.

Elina8: Ja det ser inte bättre ut än att jag blir tvungen till att försöka mig på flera flätor. Att göra som filmen på frisern och sy funkade inte. Det lossnade en del redan i transporten *suck*
Om hon ändå hade haft lite mer fall och inte så styv och halkig man som bara går upp;) Lyxproblem va:angel:

Har testat två flätor nu och det blir lite bättre.

Doppa hela manen i karlssons klister.. eller typ.. cement. När det stelnar lär det hålla sig still och man riskerar inte att hästen slänger upp huvudet för den orkar inte *smart*

Jag tycker det är lättare att fläta om manen är skitig och blöt, men det kanske är svårt när den är så lång. En sak som slog mig är att jag har ett pulver i håret som gör det strävt och lätt att styla, få att stå rakt upp utan andra produkter. Kanske kan det funka på hästar också?

KL
Inga fler "frisyrer" man kan göra på hästar med lång tjock man. Tränar dressyr på min islänning och måste medge att manen är aningens störande på flera sätt. Fläta längs med mankammen är dock alldeles för avancerat för mig :o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 561
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 708
Senast: Silkisif
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 805
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka