cherie
Trådstartare
Till mitt stora förtret så är vår nya lägenhet en riktig bullerkammare. Vi har ett "dunkande" ljud (låter ungefär som om någon skulle ha en tvättmaskin igång ovanför oss hela tiden) som sprider sig mellan alla lägenhetens väggar förutom ytterväggarna. I vissa passager av lägenheten där man enbart är omsluten av innerväggar så studsar verkligen ljudet. Det låter också ute i trapphuset så det är ett ljud som rör sig genom hela fastigheten Sambon tror det förstärks mycket när någon använder torkrummet i källaren men det låter hela tiden, dygnet runt, även när torkrummet står tomt.
Går det att göra något för att dämpa det här ljudet? Mattor och gardiner fungerar inte och kan inte heller placeras naturligt i de passager där ljudet studsar som värst.
Jag är ljuskänslig och kan inte slappna av hemma längre när jag är omsluten av detta konstanta dunsande. Hade bara ett enda rum varit bullerfritt hade jag kunnat hitta ro men det låter överallt
Behöver alla tips jag kan få... Hur är det med ljudabsorbenter? Kan det hjälpa till med såna här ljud? Hur många behövs i så fall, hur stora och var ska de placeras? Vore ju så tråkigt om man behövde fylla lägenheten med dem också...
Går det att göra något för att dämpa det här ljudet? Mattor och gardiner fungerar inte och kan inte heller placeras naturligt i de passager där ljudet studsar som värst.
Jag är ljuskänslig och kan inte slappna av hemma längre när jag är omsluten av detta konstanta dunsande. Hade bara ett enda rum varit bullerfritt hade jag kunnat hitta ro men det låter överallt
Behöver alla tips jag kan få... Hur är det med ljudabsorbenter? Kan det hjälpa till med såna här ljud? Hur många behövs i så fall, hur stora och var ska de placeras? Vore ju så tråkigt om man behövde fylla lägenheten med dem också...