Vad göra åt sår på nosen?

Turali

Trådstartare
Hunden har lyckats göra sig illa under nosen på något vis utan att vi märkt något. Vad som började med en rosa fläck som nu blivit lite sårig och irriterad. Det är ingenting som hunden har ont av eller bryr sig om, men det ser inte roligt ut. Finns det någonting jag kan ta på för att det ska läka lättare eller ska såret få vara ifred?
Har försökt att dutta på propolis som är antibakteriellt men det slickar han givetvis bort direkt.

Hunden har lyckats göra sig illa under nosen på något vis utan att vi märkt något. Vad som började med en rosa fläck som nu blivit lite sårig och irriterad. Det är ingenting som hunden har ont av eller bryr sig om, men det ser inte roligt ut. Finns det någonting jag kan ta på för att det ska läka lättare eller ska såret få vara ifred?
Har försökt att dutta på propolis som är antibakteriellt men det slickar han givetvis bort direkt.

Nä, det går fortast och bäst över av sig självt.
Låt det bara vara luftat, gör rent på kvällen med vatten eller klorhexidin och försök att undvika att spåra :)

Jag skulle inte göra någonting, mer än att göra rent efter att han ätit mat eller varit ute någonstans där han blivit lerig om nosen. Att ha på olika salvor m.m. brukar inte allt för sällan göra att det tar längre tid för såren att läka.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 924
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej! Min hund har sår på haserna till följd av medicinering som gör att hans päls och hud är nedsatt. Pälsen är avskavd och han har...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: escodobe
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 313
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 480
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka