Vad gör man? Ledsen hund

sussisus

Trådstartare
Stackar Izor!
Han har inte fått träffa sin bästa kompis på tre veckor nu, för hon löper.
Och igår gick hon förbi med husse och Izor blev såå ledsen så.:( Han pep och gnällde innan han ylade.
Nu är hans yl rätt gulliga - och han ylar bara när han är väldigt ledsen - men det känns i mina hjärterötter, så att man vill ta honom i famn och krama om ordentligt.

Jag försökte distrahera Izor genom att gå ut på baksidan och leka - vilket han älskar i vanliga fall - men nu var det ointressant. Han sprang omkring och gnällde.
Äta godis? Nä.

Saken är den att de där två tycker om varandra väldigt mycket och blir deprimerade på varsitt håll om de inte får träffas minst en gång i veckan.
Wilma brukar sitta i köksfönstret och kolla efter Izor och mig om hennes matte säger att vi ska komma.
De har aldrig bråkat med varandra, utan kan samsas om samma tuggben samtidigt.
Vi hör på Izor om det är Wilma som går förbi på gatan utanför (alltså när hon inte löper).

Vad gör ni när era hundar ledsen-ylar?
Kan ni distrahera?
Ska man distrahera?

Sv: Vad gör man? Ledsen hund

Jag bryter det så fort jag kan.
Hon får ett brutalt gå-och-lägg-dig-kommando.
Hon mår ju knappast bättre av att yla.

Samma här. Sånna där fjanterier accepterar inte jag.

TS: Han kanske gnäller för hon löper ;)

säger som alla andra. Han får ett "gå å lägg dig" kommando eller så bryter jag det på något annat sätt. Jag tror knappast hunden mår bra av att stressa upp sig och bättre blir det inte om man tycker synd om den.

När det är just den situationen att det är löptik, så får min tillsägelse om platsliggning på sin filt. Han FÅR inte stå i fönstret och gny eller yla.... Nu glömmer han fort bort vad jag sagt och försöker igen, men då säger jag bara till igen, och igen och igen, tills det går in.

Skulle snarare tro att han är kåt än att han är ledsen.
Och som de övriga här, dumkåthet acepteras inte.

Det kan inte vara så att han är ... hm ... kåt? Min mormors hundar uppför sig så då.

När min hund är ledsen så går han och lägger sig.

Liknande trådar

Övr. Hund Det har Izor och jag undrar hur vanligt det är att: - de leker, utan att någonsin slåss - de kan tugga på samma tuggben, samtidigt -...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: bernersennen tjalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka