Vad gör man i GBG?

Har inte testat båda, men var iaf väldigt bra på Kastellgatan. Någon som testat Surbrunnsgatan? Tänkte nog boka ett bord då vi ska bo i Gbg några nätter på semestern.

Hyr en cykel! Cykla från Avenyn till Haga (hoppa av och led cyklarna och mys i butikerna), vidare upp på Prinsgatan och in i parken. Ta med en picknick och mys hela dagen <3.

Vagnen längst ut och sen färjan ut i skärgården är också en bra idé. Det går också att cykla upp till en fin badsjö som heter Bergsjön, men det brukar va rätt mycket folk där. Men verkligen skitmysig plats :).

Mat finns det maaassor med bra ställen.

GBG är helt enkelt en jättemysig sommarstad!

Det är väl på sin höjd fiskrestaurangerna som har stängt på måndagar?

@Mabuse Kul med omdömet om Dubbel dubbel! Jag har inte varit där pga traumatiska matupplevelser i Hongkong häromåret, men efter ditt begyg ska jag bege mig dit snarast. Troligen under semestern.

@Mabuse Kul med omdömet om Dubbel dubbel! Jag har inte varit där pga traumatiska matupplevelser i Hongkong häromåret, men efter ditt begyg ska jag bege mig dit snarast. Troligen under semestern.

Nej, det är rätt många faktiskt, upptäckte jag när jag och ett par vänner skulle ut och käka för några veckor sen. Allt vi var intresserade av dem dagen var stängt, så det fick bli tacokväll :p

@Sleepan Jag äter nog inte ute på måndagar så ofta. Anar plötsligt ett mönster! På söndagar har jag haft ett sjå med att hitta en god öl, nåt litet att äta - OCH SLIPPA QUIZ!!

Men riktiga restauranger har väl åtminstone inte quiz.

Varför inte göra en tur på islandshästar på något av stallen kring Göteborg? Ett bra sätt att uppleva den fina naturen på Västkusten.

Stearin är en mycket bra restaurang. Bra mat, goda drycker och bra pris.

Stearin finns tyvärr inte längre. Brewers Beer Bar har öppnat i deras lokaler (delvis samma folk). Bra kvalitet, men inte samma inriktning.

Gillar man öl har Rover (andra lång) öppet 7 dagar i veckan, quiz-fritt och bra mat.

Ja, gör det! Det var gott och smakrikt och starkt. Och tack och lov helt fritt från de där redda såserna de flesta kinesiska restauranger i Sverige har dille på att dränka sin mat i.

Stearin finns tyvärr inte längre. Brewers Beer Bar har öppnat i deras lokaler (delvis samma folk). Bra kvalitet, men inte samma inriktning.

Gillar man öl har Rover (andra lång) öppet 7 dagar i veckan, quiz-fritt och bra mat.

Fan va kasst eftersom dom har kvar sin hemsida..

Fan va kasst eftersom dom har kvar sin hemsida..

Nä? restaurangstearin.se ligger nere. Vad de olika restaurangguiderna har kvar uppe kan man nog inte riktigt hålla koll på som krögare. Fast det hade förstås varit bättre om hemsidan legat upp med ett "Vi har tyvärr stängt, nu finns Brewers Beer Bar i våra lokaler.". Det står ganska osynligt på deras fb-sida att det är stängt.

Aha då missförstod jag, trodde dom använde sig av gastrogate eftersom deras ligger nere, man kan ju tom boka bord där.
Fb har jag inte ens grävt i.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka