Vad gör man i GBG?

Hagens_Zorba

Trådstartare
Jag å sambon ska på till götet nåra dar och undrar va vi ska hitta på där mer än Liseberg :p
Vi gillar inte museum och sånt, gärna nåt mer fysiskt och fartfyllt.
Finns det nåra romantiska restauranger? Eller tips på bra restauranger i övrigt?
Var shoppar man? Finns de nå ställe med lite "roligare" affärer, inte ba hm, gina å sånt?

Vi bor vid Avenyn men har inte tillgång till bil så det måste gå att ta sig kommunalt.

Har man aldrig åkt segway innan kan ju det vara ett kul sätt att se staden på.
http://www.segwaycenter.se/

Om man vill ha lite annan shopping än Avenyn och Nordstan så drar man sig mot Haga/Järntorget/Linné. Där finns en hel del små roliga butiker. Där kan man hitta bra ställen att äta på också. Vad gillar ni för mat? Själv rekommenderar jag Rustik, Istället, Pinchos i Linné. Vill man ha det lite mer romantiskt så diggar jag Nonna som ligger på Kungsgatan. Det mesta i centrala Göteborg är det gångavstånd till, så det är absolut inget konstigt att gå till Järntorget från Avenyn. Ta upp en karta så du ser hur Göteborg ser ut. Det är inte några avstånd alls.

Jag å sambon ska på till götet nåra dar och undrar va vi ska hitta på där mer än Liseberg :p
Finns det nåra romantiska restauranger? Eller tips på bra restauranger i övrigt?
Var shoppar man? Finns de nå ställe med lite "roligare" affärer, inte ba hm, gina å sånt?

Vi bor vid Avenyn men har inte tillgång till bil så det måste gå att ta sig kommunalt.

Äta på Dubbel dubbel, så gott!

Åka båt kanske? Paddan är lite roligt att se staden från ett annat perspektiv, annars finns det många olika båtutflykter direkt från stan. Älvsborgsfästning och Marstrand är några förslag, det finns många ställen att åka till! :D Åk till Majorna och sedan promenera tillbaka mot stan, då får man med Haga och Linné på samma gång.

Tycker ni om att paddla kajak finns det möjlighet att paddla i älven. Det kanske inte är något om en aldrig har paddlat (jag hade iaf inte vågat starta min paddelkarriär där) men om en har gjort det tidigare tror jag det kan vara ett kul sätt att se delar av stan på.

http://www.point65.se/center/80

Jag tycker även att det kan vara värt att kolla på
http://www.goteborg.com
för inspiration och för att se om det händer något roligt i kalendern :)

Har man aldrig åkt segway innan kan ju det vara ett kul sätt att se staden på.
http://www.segwaycenter.se/

Om man vill ha lite annan shopping än Avenyn och Nordstan så drar man sig mot Haga/Järntorget/Linné. Där finns en hel del små roliga butiker. Där kan man hitta bra ställen att äta på också. Vad gillar ni för mat? Själv rekommenderar jag Rustik, Istället, Pinchos i Linné. Vill man ha det lite mer romantiskt så diggar jag Nonna som ligger på Kungsgatan. Det mesta i centrala Göteborg är det gångavstånd till, så det är absolut inget konstigt att gå till Järntorget från Avenyn. Ta upp en karta så du ser hur Göteborg ser ut. Det är inte några avstånd alls.

Killen är "veg" men äter fisk, jag äter allt men försöker äta nyttigt.
Fräscht å gott skare va då går vad som helst ner :P Ska googla dom där ställerna, tack!

Finns en ny restaurang inne på Liseberg, med supergod vegetarisk buffet.

Vill ni göra en mysig utflykt med möjlighet att promenera och havsbada så åk ut i skärgården! Ta spårvagn till Saltholmen, och därifrån går det båtar ut till olika öar, och de ligger inom Göteborgs kommun så ni reser på samma biljett som spårvagnen.

@Hagens_Zorba

I min ungdom kunde man ta 4:ans spårvagn till Saltholmen och därifrån ta färjan till tex Styrsö och Köpstadsö. Vet inte om det gäller men någon hjälpsam göteborgare kanske kan upplysa dig om saken?

Finns en ny restaurang inne på Liseberg, med supergod vegetarisk buffet.

Vill ni göra en mysig utflykt med möjlighet att promenera och havsbada så åk ut i skärgården! Ta spårvagn till Saltholmen, och därifrån går det båtar ut till olika öar, och de ligger inom Göteborgs kommun så ni reser på samma biljett som spårvagnen.

Det låter mysigt, ska kolla upp det :)

@Hagens_Zorba

I min ungdom kunde man ta 4:ans spårvagn till Saltholmen och därifrån ta färjan till tex Styrsö och Köpstadsö. Vet inte om det gäller men någon hjälpsam göteborgare kanske kan upplysa dig om saken?

Det är 11an eller 9an som gäller nu för tiden (tråkigt, jag saknar gamla 4an :love: ), men båtarna går som alltid från saltholmen :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka