Vad gör jag?? "kattproblem"

Sv: Vad gör jag?? "kattproblem"

Vilken snuttis:love:

Vilken tur att ni har så mkt kattvänner i erat område, här skulle dessa skjutas om ngn fick tag i dem.
Vi har själv några vildkatter som brukar stryka vid stallet emn det är bra om de håller mössen borta.
Men nej, det kan inte vara så kul när folk börjar behandla din katt som deras egen.
Sätt eget halsband på katten med namn & nummer.
Vet inte heller vad för område ni bor i men det kan vara lämpligt att inte ha katten ute jämt med tanke på risken för kattnappning.

Glömde fråga om han är kastrerad. Om inte så brukar öronmärkning ingå i priset när man kastrerar.
Är han kastrerad så går han inte så långa "promenader" heller.:D
Och så behöver inte en massa hemlösa kattungar lida.

kl

ring annars till din lokaltidning (om ni har en som kommer ut gratis till alla hushåll i ditt område) och be de skriva något om er där med bild på katten, där du förklarar vad han är för ras etc och att du skulle uppskatta om folk inte matade/maskade/satt på halsband på honom. Så vet alla att din katt är frisk och har ett hem.

Annars skulle jag också göra som en annan skrev, muta katten med räkor o tonfisk så han vet vart han får bästa maten :angel::D

Glömde fråga om han är kastrerad. Om inte så brukar öronmärkning ingå i priset när man kastrerar.
Är han kastrerad så går han inte så långa "promenader" heller.:D
Och så behöver inte en massa hemlösa kattungar lida.

Jo då han är kastrerad :idea:

Öronmärkning känns klart som en idé! Det ska fixas :idea: Att spraya honom som nån skrev kan ju också vara nåt! Rosa text :p

HA!! Han inne i fortsättningen det skulle ju kännas tryggast så slipper man ju allt strul!!! :idea:

Om din katt nu kan tänka sig att ha halsband så finns det speciella brickor man kan köpa och sätta fast på halsbandet. Där finns ett nr som man kan ringa och de som svarar har DINA uppgifter och ringer till dig!

Min katt är både öronmärkt och bär sådan bricka. (Men han har inget emot halsband heller)

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Våran 2 åriga innekatt Lulu blev av misstag utsläppt i måndags av okunnig granne. Hon har aldrig varit ute själv tidigare och det bor 4...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hoppas ni orkar läsa...blev lite långt.. Jag har ju en katt här som jag hämtade hem för en vecka sen, han är en fd hemlös katt, är...
Svar
13
· Visningar
1 722
Övr. Katt *Något lång tråd* I huset mitt bor det en röd katt. Har berättat lite om honom i en av mina gamla trådar. Hans ägare verkar inte bry...
Svar
10
· Visningar
1 162
Senast: Sastra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama