Vad gör jag??

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

anni0301

Är "bara" 21 år men känner redan sådant stort sug efter en liten ängel. Har alltid drömt om att skaffa barn och nu vill jag förverkliga dem. Har fast jobb, hus och världens bästa pojkvän. Allt är så stabilt som det kan bli.
Problem.
Min sambo tvekar. Han har redan två barn som snart fyller 6 år (tvillingpojkar) Mamman t barnen lämnade honom när barnen var 7 månader och allt har bara varit en kamp för att få ihop allting som ensamstående pappa till tvillingar. Jag förstår att han är livrädd för att det ska bli samma sak igen men båda är medvetna om att jag är inte hon och en helt annan människa. Vi kan inte ens jämföras.
Och sedan tycker ju han såklart att livet är bra mycket lättare nu när barnen blivit "stora" de fixar ju det mesta själv nu och han tycker att det skulle bli "lite jobbigt att börja om med en ettåring igen"
Hjälp mig! Vad gör man? Han säger att det skulle vara mysigt med ett till barn och vi pratar om att skaffa men så liksom drar han sig ur diskussionen innan jag får något svar... Så jag vet inte var han står!
Tänk om han inte vill ha fler barn? Jag älskar honom så djupt - han är mannen med stort M i mitt liv och jag är hans kvinna med stort K. Vad gör jag? Jag vill ju ha ett barn!:(


Sist vi pratade sade han att "visst skulle det vara mysigt men barnet kommer få en pappa som e borta på jakt rätt mycket" (Han jagar älg varje helg hela höst/vinter)
Visst, han jagar mkt och många klagar på sina män att de aldrig är hemma - men de tjejerna har heller inga intressen de sitter bara hemma å glor.

Jag blir lite arg oxå, han tror att jag kommer sitta hemma å uggla bara för att jag har en bebis i famnen! bara för att "alla andra gör så" Våra vänners mammalediga fruar sitter bara hemma å gnäller på att livet är piss, jag tror ju tvärtom att livet blir bättre m ett barn. Vem har sagt att man måste sitta hemma 10 timmar om dagen å kolla på tv bara för att man e mammaledig? Kan man inte ta med sig barnen ut??
Han säger att "det är så jobbigt å svårt att ha med sig barnen överallt, det funkar inte i längden..." Va?? Är det så?? Jag har inbillat mig att bli mamma är underbart, visst är det mkt jobb men att det underbara väger upp jobbet. Man får prioritera å planera men det är ju vi hästtjejer bra på! Livet blir upp och ned, men jag tror att det blir vad man gör det till...

Jag är ledsen.. och rädd... vill ha en liten Linn eller Oscar. Någon att hysa all världens kärlek över. Någon som är en del av mig, som ingen annan kan ta bort från mig. Någon att älska, att lära, att se växa upp. Ngn att gräla på, gråta för, vara stolt över...
ska jag inte få uppleva det pga min älskade pojkvän?? :cry:
 
Sv: Vad gör jag??

Jodå, det tror jag visst att du får! Han mjuknar nog med tiden ska du se. Du får väl se till att han ser småttingar lite då och då och bearbeta honom.
Och visst går det att göra saker även när man har barn! Men man får kanske dra ned lite på alla aktiviteter. Har man en sådan inställning som du blir det lätt att ha barn!
Eller så kan du ju "råka" bli gravid...
 
Sv: Vad gör jag??

Jag har precis samma problem med min pojkvän. Han vet inte helelr om han vill ha fler barn. Jag har sagt till honom att det inte är lönt att vi är ihop om han inte vill eftersom jag vill. Men han har inte dragit sig ur än iaf. Så vi får väl se.

Jag vill ha barn nu men jag pluggar fortfarande så det får väl vänta. Men jag är 26 år och det känns som tiden rinner ifrån mig.

Jag vill ha en liten Neo eller Rebecca.
 
Sv: Vad gör jag??

oj va jobbigt... å svårt.. :crazy:
Men JAG tror att de bästa du kan göra är att vänta ut honom...
För de kan vara jävligt tungt med barn... och om han redan har.. så vet han ju vad de handlar om..

Har full förståelse för att du vill ha barn med den man du älskar.. Men du är fortfarande ung..(hehe kanske inte vad man Villl höra men...;)) så ge de lite tid.. Berätta att du längtar så efter en liten snuttebebis!! Helst varje dag :D

Men att bara "råka" bli gravid är heeeelt fel metod!!
Sånt tycker jag e så fult!!! Man ska ända vara 2 om de..

Hoppas att de löser sig :)
Lycka till!

Hejsvejs!
 
Sv: Vad gör jag??

Vänta. När hans barn är större kanske han saknar småbarnstiden.

Eller byt pojkvän.

TJATA INTE ! (se VV:s tråd i ämnet här på sidan så får du se hur effektivt det är :p )

Säg att du vill omförhandla ämnet säg varje halvår och ta då upp en diskussion där du INTE tillåter att han slingrar sig.

Ge det en absolut deadline typ när du fyller 25 eller vad som kan vara OK för dig som han får veta om långt i förväg och lämna honom om han inte kan ge dig det svar du vill ha då.

Men TJATA INTE :eek:
 
Sv: Vad gör jag??

stall loja skrev:
Men jag är 26 år och det känns som tiden rinner ifrån mig.

Så känns det för mig också med den skillnaden att jag är 27 och klar med skolan. Men har inte lyckats hitta något jobb :cry: Å det är liksom det enda som fattas för att det skulle kännas rätt att börja försöka.
Ibland tänker jag. Skitsamma varför inte göra barn först, jobba hinner du...
 
Sv: Vad gör jag??

Ja visst, självklart kan jag vänta något år, men man vill ju liksom veta nu om det överhuvudtaget blir något alls. :confused: Vill inte gå här å hoppas i fem år till och sen säger han "nej jag vill inte alls ha fler barn"
Men samtidigt vet jag att jag aldrig kommer lämna honom- han är mitt allt :( Är det värt att lämna sitt livs kärlek för en annan dröm?
Och visst är det tungt att ha barn och man få som sagt var välja bort mycket av dagens aktiviteter, men samtidigt får man ju något större och vackrare att ta hand om och intressera sig för.
Det blir nog dessutom lättare att vara två om barnet än att ensam ta hand om två sjumånaders tvillingbebisar.

Att tjata hjälper nog inte på honom, han skulle bara slå dövörat till.

"Råka" bli med barn är fel sätt, jag vill att han ska vilja ha barnet lika mkt som mig. Skulle känna mig som om jag lurat och tvingat honom till föräldraskapet:eek:

(Och dessutom blir det svårt eftersom han "drar ut den" *fniss* :o Så det enda att hoppas på isåfall är att "det kommer lite" innan... äter inga piller men det är han fullt medveten om)

Jaa ni.. tack för ert stöd iallafall... känns bra att få prata lite m andra. Ingen av mina vänner är så intresserade av familj så de fattar inte vad jag "tjatar" om.
kram till er där ute
 
Sv: Vad gör jag??

anni0301 skrev:
(Och dessutom blir det svårt eftersom han "drar ut den" *fniss* :o Så det enda att hoppas på isåfall är att "det kommer lite" innan... äter inga piller men det är han fullt medveten om)

Om ni kör med avbrutna samlag som enda preventivmetod blir iaf inte jag förvånad om du blir gravid snart. :angel:
Det är ingen säker metod och det borde han vara fullt medveten om.
 
Sv: Vad gör jag??

Känner igen mig mkt i det du skriver och jag är bara 20½! =) Har bestämt mig för att inte bli äldre än 25 år. Har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år varav vi har bott ihop i mer än 1½ år. Nu bor vi i hus och han är verkligen den rätte.. Det var kärlek vid första ögonkastet och det håller än! Han vill väl också, men inte för tidigt. Han är fem år äldre än mig och har stadigt jobb. Jag har ganska osäkert med jobb. Jobbar bara deltid nu, men söker bara heltidsjobb och snart kanske jag får ett. Jag har inge planer på att studera än då jag inte vet vad jag vill plugga. Vill jobba först och se sen om jag kommer på nåt. Vill nog bo kvar här i det lilla samhället där jag bor och drömmen är att uppfostra barn på landet som jag själv blev.

Vissa saker kanske man vill göra först som att resa runt lite..
 
Sv: Vad gör jag??

Jag känner likadant men är ett par år yngre... Jag har inte heller några vänner som känner likadant,det är jobbigt att sitta ensam med alla tankar.
Jag vill ha en liten ängel,det går inte en dag utan att jag känner längtan! Det känns som en evighet att vänta några år till men jag får försöka lugna mej ett tag.

Jag tycker det låter klokt som dom andra säger; Om han har klart för sej att du vill ha barn får du vänta ett tag och låta det sjunka in hos honom. Vill han fortfarande inte ha barn om två år kanske du ska fundera över det hela.
Men samtidigt så vet han väl att risken är stor om ni endast har avbrutna samlag som "preventivmedel". Vad säger han om det?
 
Sv: Vad gör jag??

(Och dessutom blir det svårt eftersom han "drar ut den" *fniss* Så det enda att hoppas på isåfall är att "det kommer lite" innan... äter inga piller men det är han fullt medveten om)
Håller med Lingonben.
Det där är INGEN säker metod alls, ofta kommer det en liten "försats" dessutom som inte alltid killen är medveten om!!
Hoppas att han är medveten om det om han känner att han inte vill ha barn nu, men annars är det ju bra för dig :D , du är ju ryttare, knip benen om honom vet jag ;) .

Du är ung och har tiden på dig, men jag förstår din längtan.
Men som sagt tjata inte, han är nog fullt medveten om din längtan och säkert kommer han att vilja ha barn framöver, när han inte är så "kramgoa" längre utan börjar bli större självständiga tjejjer! :)
 
Sv: Vad gör jag??

Tror inte att du behöver bekymra dig alls!!!!!
Är det enda preventivmedel ni använder avbrutet samlag så är risken överhängande att det "råkar" bli barn. Jag är i alla fall helt övertygad om att han vet att så är fallet och hade han varit absolut tvärsäkert emot på ett litet barn så hade han sett till att skydda sig/er på annat vis.

Lycka till från Z3:an, som tror att din dröm inte är långt borta
 
Sv: Vad gör jag??

Nej jag skulle aldrig få för mig att "lura" min sambo. Jag vill att vi båda ska vilja ha barnet precis lika mkt. Och att luras är ingen bra start på livet.
Skönt att det finns fler här inne som oxå är unga men vill ha barn! Kanske vi kan stötta varandra i vår längtan :smirk:
Har i allafall pratat ut ordentligt i lugn och ro angående detta med barnaskaffandet och kan meddela att bebis blir det, men inte precis i denna sekund:p Vi tar månaderna som de kommer å rätt var det är så känner vi oss helt redo. Bebben ska "tillverkas" inom de närmsta året/åren å det känns tryggt att veta!
Jag är ingen "tjat"människa och kommer inte tjata något mer på honom förrän han själv kommer och säger att han är redo. Tiden får ha sin gilla gång. Vill inte pressa någon på detta beslut men nu VET jag att det BLIR i allafall!! *lycklig*

(plus att vi förlovade oss på nyårsafton....:love: )


Tack alla!!
 
Sv: Vad gör jag??

Spinoff...

Åh vad glad jag blev när jag såg någon mer som vill döpa barnet till Neo om det blir en pojke!
Gillar inte vanliga "Svensson-namn" och har funderat på antingen Neo eller Nero som pojknamn och Celine som flicknamn.

Vet du hur vanligt Neo är här i Sverige?

Vi är lite tveksamma till namnet dock eftersom det låter lite udda, men det är ju ett himla häftigt namn å andra sidan.
Första gången jag hörde om namnet var i Matrix.

(fösökte ta detta i pm, men det stod att du valt att inte ta emot pm, när jag skulle skicka det)
 
Sv: Vad gör jag??

:banana: kan inte låta bli att skriva till dig:rofl: Själv har jag tre barn varav två är ; oj! "så det kan bli", har också kört med avbrutna o det funkar -inte-;) Jag fick mitt första när jag var 22 och det var lagom,,vill inte vara lastgammal när barnet-en växer upp..Man ska hinna med så mycket i livet:rofl: :rofl: Prata med din andra hälft om att tvillingarna faktiskt också ska vara syskon o inte hinna bli för stora..sedan e ju frågan; e han fundersam på om du vill ha mer än ett, många barn blir det i såfall..Det som jag håller med flera om e att han om någon borde veta att avbrutna samlag e som att spela fia med knuff - allt kan verkligen hända:o Det tillhör allmänbildning att veta att det "kommer" något som heter försats..:idea:
LYCKA TILL ;)
 
Sv: Vad gör jag??

Stort GRATTIS till förlovningen :banana: :banana: :banana: .
Ytterligare stort GRATTIS till att ni diskuterat och kommit överens i "barnfrågan"!!!!!!!
Vet hur härligt det känns :p !

Kram och lycka till från Z3:an
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 534
Senast: Modest
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 382
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 461
Senast: Queen
·
  • Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp