Vad gillar era katter för barf?

Trollslända

Trådstartare
Jag ber om ursäkt om jag missat något, men hittade ingen tråd som gav direkt svar på min fråga.

Jag undrar, vad gillar era katter för barf-mat?

Anledningen är att jag vill deltids-barfa (eller vad man ska kalla det) mina katter men det går inte så bra. Jag vill ge dem lite variation från blötmaten men de är skeptiska. ;)

Det jag har provat med är kycklingvingar och det går inte så bra. Direkt är de där och slickar och petar, ibland kan någon bita lite men jag får ändå slänga alltihopa... :cry: Jag gillar inte att slänga mat!

Så vad kan man prova med för smakligt? Nu är vingarna nästan slut så jag tänkte jag skulle köpa hem något nytt, kanske köttfärs?

Vad fungerade bäst fär er?
 
Sv: Vad gillar era katter för barf?

Lever och hjärta av olika slag är poppis här, samt alla former av fläskkött men de äter allt (de utfodras helt enligt BARF så det funkar inte att de får plocka u t godbitarna).

Kycklingvingar kan vara svåra att hantera för en del katter, särskilt i början så prova att banka sönder dem (vingarna, inte katterna;)) med en hammare först. Är vingarna fortfarande inte attraktiva kan du "marinera" dem i tonfiskspad eller i blodet från en upptinad kycklinglever. Jag brukar frysa in kycklingben med små (väldigt små) leverbitar så när maten tinas upp senare luktar och smakar den lever, men katterna får fortfarande inte i sig farligt mycket lever.
 
Sv: Vad gillar era katter för barf?

mina vill ha det rumsvarmt, mao får det inte vara kylt utan ska likna äkta vara så mycket som möjligt.
kyckling och fisk är favoriten. köttfärs vill de inte ha.
 
Sv: Vad gillar era katter för barf?

Hela levande möss :rofl:

Förlåt att jag skojar till det men jag kunde inte låta bli. Mina katter tuggar i sig möss med hullo hår, det knakar o brakar o vipps e den borta... (fascinerande då jag bara haft katt i några veckor...) Naturlig barf...
 
Sv: Vad gillar era katter för barf?

Halvgammal tråd men har du lyckats lura ut nåt som kissarna tycker om? :)

Jag fick en påse med spilldelar från rådjur av en kollega vars man jagar och det var supermumsigt tyckte lillkissen. Värsta festmåltiden! :D

Har bara haft min lillkisse i tre veckor men han har från dag ett glatt smaskat i sig alla typer kött och inälvsdelar som jag serverat. Blir för det mesta olika delar från kyckling, gris och nöt för det är enklast att få tag på.
Kycklingvingar var lite lurigt i början men efter ca 1½ vecka så hade han lärt sig och nu tuggar han glatt i sig nästan alltihop.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Min förra katt vägrade hela livet att äta något annat än torrfoder. Så jag gav upp. Mina två nya tänkte jag skulle ha bättre...
2
Svar
24
· Visningar
2 390
Senast: Bojazzo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp