Vad ger ni för foder?

Mirabell

Trådstartare
16205505.jpg

Hallå... nu har jag varit glad ägare i snart 3 månader till denna söta lilla tjej och hennes syster.

Är lite intresserad av vad för typ av foder ni ge till era söta vänner.
Köper ni på Ica eller i djuraffär. Jag kör just nu på Eukanuba.

Hade gött! :banana:

Sv: Vad ger ni för foder?

Gud vilken underbar bild! Min, och grannarnas;), katter får Royal Canin för det tycker dom bäst om. Jag är övertygad om att det innehåller någon form av knark för har man väl börjat ge dom av det vill dom inte ha nåt annat.:devil:

Nej måste va nått i det ;).... eller så är det bara riktigt bra mat med kött som huvudingrediens i istället för vete ;)

Nja, Royal Canin innehåller väl inte så jättemycket kött, iaf inte om man jämför med Origen - det bästa torrfodret på marknaden vad jag har hört då det innehåller mest kött och mindre vete än de andra torrfoderna.

Vår katt äter Purina one just nu och något torrfoder jag inte vet vad det heter då katthemmet gav det till oss i en stor plastpåse utan märkning på, men dem kör alltid på kvalitetstorrfoder.

(Vi tar hand om en katt för katthemmets räkning.)

Din katt var förresten jättesöt!

Har alltid kört med Eukanuba till Isola, dock ville den nya damen inte äta det utan hon är Mjaufantast. Nu började Isola också äta Mjau så vi kör på det tills Dimma har kommit upp i normalhull, SEN kan vi bli kräsna. :D

Åh gud så söt, jag har alltid önskat mig en van med så lite pigmentering :D

Mina äter hemgjord mat (BARF) och burkmat.

Nja, Royal Canin innehåller väl inte så jättemycket kött, iaf inte om man jämför med Origen - det bästa torrfodret på marknaden vad jag har hört då det innehåller mest kött och mindre vete än de andra torrfoderna.

Ha! Jag läste om Origen så jag körde 10 mil ToR för att köpa det till mina älsklingar. Tror ni dom åt det? Nej, efter tio dagar när dom satt utmärglade och hålögda fick jag åka och handla RC. Och stackars Doris och Per Olsson fick avsluta påsen Origen.

Nu är den slut och utisarna får också RC. Sedan jag började med RC till dom också har jag till och med fått röra Per Olsson :bump: och Doris har blivit så rund att jag börjar oroa mig för att hon ska spricka..:o

Anledningen till att de inte äter det är troligtvis för att det inte är behandlat med digest som alla andra torrfoder ;) Är katten van att äta sånt luktar obehandlad mat inte lika mumsigt :p

Mina katter BARFasså det blir alltså kycklingben av alla möjliga slag, kött och inälvsmat.

Nejmen vilken söt bild!:)
Min katt äter Royal Canin och de har de tidigare också gjort, alla har blivit väldigt förtjusta i det och sedan inte velat äta något annat^^

Mina äter Royal Canin(oral sensetiv 30) blandat med Advance(lax och ris) och lillkillen äter Hills light som han såklart inte tycker om.
Men är man lite överviktog så är det den maten som gäller...

Mina katter äter Mjau burkmat och en del Mjau torrfoder. Sedan får de lite kycklingben och annat smaskigt ett par gånger i veckan, utöver den andra maten.

Blandad kost med mycket BARF. Mest får de Mjau våtfoder.Torrfoder endast som godis.

Har testat Orijen, men kissarna tyckte inte vidare om det. Många underliga ingredienser i i stället för spannmål som i andra torrfoder och marknadsföringen är verkligen fånig.

Mina katter får mjaus burkmat som huvudföda, sen har dom mjaus torrfoder står framme jämt för annars äter inte den ena nån mat alls:angel: Kycklingvingar och nötfärs får dom när jag äter liknande.

Vilken lite goding, så himla söt, precis lika söt som min två katter Trixa och Elvis :smirk:

Lillkillen Elvis (6 mån) får Hills blötfoder och torrfoder

Prinsessan Trix (1 år) vill vi ge Hills, Royal eller någon mat som anses vara bättre än vanlig kattmat som köps i affären, men hon vill absolut inte att någon av dessa maträtter - fnyser på näsen och går sin väg:mad: Jag har testat nästan all blötfoder som finns att köpa hos veternären alt djuraffären, men icke :eek:. Däremot tycker hon om Royals torrfoder för kräsna katter, jo det är allt den ung dam med bestämda åsikter. Blötfoder som hon tycker om är Mjau i tetraförpackning (ej burk), Sheba och Whiska på påse med hela kycklingbitar. Hon älskar kyckling och torsk.

Om man nu skall tro på veterniärerna så anser dom att foder som köps av dem (givetvis) eller i djuraffär är bäst.

Mina katter äter allt känns det som....
är det kanske för att dom är små? :)

Nä, inget som får katterna att spy utan tvärtom... :p Men lite läbbigt för oss människor om man jämför med torrfoder och burkmat...

Det är råmat, dvs kost som liknar den katterna äter i naturen: http://www.siamese.eu/barfkatt/

Man behöver inte göra så omständligt, utan köra en enklare variant om man kompletterar med kattmat. Många ger råa kycklingvingar, klippt nöthjärta, köttfärs osv. Det finns även färdig BARF att köpa i vissa butiker.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Asko
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka