Vad ger ni era hästar när de går på bete?

S

Sommartjej

Vad utfodrar ni era hästar med när de går på bete?
Får de mineraler?´

:bump:

Om mina hästar går på ett bra bete har de endast salt och vatten som "tillskott" har provat några år att ha en mineral"balja" men den används mer som fotboll än att äta av så jag har gett upp den :mad: :D
Är det bra väder men betet tryter får de hö också men de brukar bara vara sent på säsongen som det krävs.

Min brukar en 'skvimp' havre efter jag ridit + att vi brukar hälla upp några dl mineraler i en balja. Frekvensen på hur ofta de får mineraler är beroende på hur intresserade djuren är när de får mineraler (kastar de sig över baljan, så får de varje dag tills de inte är intresserade längre).

Vatten och salt finns alltid i hagen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur