Vad ger man en sjuåring i julklapp?

Saeta

Trådstartare
Vet inte om jag har lagt tråden rätt, men som förälder borde man ju ha koll på detta :D

Det är så att jag ska köpa en julklapp till en flicka på 6-7 år.
Vad köper man? Jag känner henne inte så bra, men jag vill ändå köpa en liten julklapp. Vad tycker era barn om som är i den åldern? Hade tänkt att inte köpa något hästrelaterat.

Tacksam för tips och svar :laugh:

Sv: Vad ger man en sjuåring i julklapp?

Jag är väldigt förtjust i friends lego, det finns i väldigt många olika prisklasser och vad jag har sett så verkar de flesta tycka om det. ;) Vi gav bort det till en fyra åring här om dagen som älskade det och min 10 åring önskar sig det mest av allt förutom en mobil. :D

Annars är det lite beroende på vad barnet gillar, målarböcker som Top Model, finns i olika varianter och verkar oxå vara väldigt populära.
Halsband brukar oxå gå hem, bra pennor att måla och rita med, vanliga spel och vinter åkgrejer om de bor så det finns snö.

Nu beror det ju lite på vilken prisklass du har tänkt dig men pysselsaker brukar gå hem i den åldern. Min femåriga brorsdotter kommer bland annat få ett sett med glitterklister och ett sett med pennor typ blyerts fast i färger, vattenfärger och lite finare kritor. Jag räknar kallt med att det kommer mottagas med glada miner ;) Det är sådant som de flesta barn tycker om och som går åt.

Va?
Finns det målarböcker till småbarn som heter Top Model - lite kräkvarning på att köpa den för min del.

Å andra sidan hade jag 10 barbies och blev hyfsat normal så jag kanske inte ska uttala mig så.

Va?
Finns det målarböcker till småbarn som heter Top Model - lite kräkvarning på att köpa den för min del.

Å andra sidan hade jag 10 barbies och blev hyfsat normal så jag kanske inte ska uttala mig så.

Du kanske ska titta på böckerna innan du får kräkvarning.... ;) De går ut på att skapa kläder till olika figurer, djur osv I de störa böckerna finns det mallar och papper så man även kan klippa ut och klistra på i olika färger, men alla går ut på att skapa olika kreationer, allt från lång klänning till sportkläder. ;) Jag har absolut mindre problem med de än med barbie... ;)

Tänk vad fort man glömmer... Jag försöker dra mig till minnes vad mina döttrar tyckte om att göra vid den åldern och det jag säkert vet är att de gillade att pyssla, typ scrapbooking, greja med pärlor på olika sätt osv. Sen höll de fortfarande mycket på med sina barbie-liknande dockor då och det var väldigt poppis med bokmärken som byttes hit och dit i skolan.
De var de mest "flickiga" grejerna.
Sen har mina tjejer alltid uppskattat även tågbanor (typ Brio-tåg), flexitrax bilbanor och liknande.

ok då är det ju en rätt så kreativ grej. Puh, blev lite orolig.

Tack för alla era svar! :bow:
Jag hittade en slags pysselbok som verkade superrolig. Flickan älskar djur och jag tror den här passar henne. Men jag vet inte riktigt, är hon för liten/för stor för den här? Den är fylld med bilder på typ bondgårdsmiljöer och maaaaassor med klistermärken som man kan inreda med.

cuaderno-create-your-funny-farm.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 146
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 572
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar