Vad ge till lite trött häst?

Harbor

Trådstartare
Vår ponny verkar lite trött. Borde man ge lite vitaminer av nån sort så här på vårkanten? Han tappar ju en del hår också nu också.

Sv: Vad ge till lite trött häst?

pälsfällning och pälssättning kräver mer energi och framförallt protein.

Sv: Vad ge till lite trött häst?

Fast det skulle hästen ha haft mer av för ca två månader sedan när den började tillverka den nya pälsen. Så i det här skedet är det inte så mycket att göra.
Däremot om den ser verkar mer trött an vad som är vanligt så är det inte fel att ta ut en veterinär och undersöka den. Den kan ju stå med någon typ av infektion, blodbrist eller hjärtfel.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: tanten
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
834
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka