vad ge sitt barn till kvällsmat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

lovehorses

Trådstartare
vad ger ni era 2 åringar innan de ska gå och lägga sig, i mat väg?
Min fyller två i april, han får gröt nu till lunch, på helger plättar eller något annat. och kvällsmaten blir gröt men det börjar kännas lite tråkigt att bara ge gröt...
tips...
 
Sv: vad ge sitt barn till kvällsmat?

Du kan väl variera med gröt de gånger ni äter mat han inte kan äta, men varför kan han inte äta samma mat som ni äter?
 
Sv: vad ge sitt barn till kvällsmat?

Min son fyller 2 i mars och han äter samma mat som resten av familjen.
 
Sv: vad ge sitt barn till kvällsmat?

Min dotter är 1.5 år och hon äter samma mat som vi gör.
Till kvällen brukar det bli macka, yoghurt eller liknande, ibland gröt. Och precis innan hon går o lägger sig får hon välling, men snart klarar hon sig utan vällingen.
 
Sv: vad ge sitt barn till kvällsmat?

Ragnar har ätit samma mat som vi sedan han började äta mat ordentligt. Han var då runt 8 månader. Äter vi andra gröt till frukost eller kvällsmat så får han också det. Har vi inte riktig middag på kvällen så har vi ofta smörgås och nyponsoppa eller annan soppa. Ibland får han välling i en mugg om han ber om det.
 
Sv: vad ge sitt barn till kvällsmat?

Vår tvååring äter samma mat som vi äter. men utöver det så får han mjölkersättningen nutramigen två ggr om dagen.

Hans matschema ser ut så här.
06 nutramigen
08 Frukost, macka och juice
10 Frukt
12 Lunch
15 Frukt eller macka
17 Middag
19 Mjölkersättning.
 
Sv: vad ge sitt barn till kvällsmat?

våra barn äter i stort sett som vi

frukost gröt och smörgås
mellanmål frukt
lunch lagad mat
mellanmål frukt
middag lagad mat
kvällsmat smörgås eller kräm/ fil och flingor

välling har vi slutat med innan jul, fick skäll på bvc för dom inte borstade tänderna efter.....men då tycker jag att det förlorade funktionen att natta dom med flaskan !
 
Sv: vad ge sitt barn till kvällsmat?

Vi äter alltid middag (varm mat) på kvällen vid 18-tiden. Barnen har ätit samma mat som vi från ettårsåldern.

Ena dottern slutade med välling tidigt (11 månader). Hon fick då en liten smörgås före nattningen vid 20-tiden. Andra dottern fick välling på kväll och morgon tills hon var ca 3 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: Modest
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 542
Senast: Oh_really
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 144
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
3 133
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp