Vad gäller?

Glamoroza ox

Trådstartare
Kanske en skitdum fråga, dök upp i mitt huvud i natt när jag låg och försökte somna.
Om man har tingat en valp och betalt den avgiften, vad händer om valpen dör hos uppfödaren ( sjuk, förolyckas etc.) innan man har slutfört köpet?
Får man tillbaka dom pengarna då?
Vet att man inte får tillbaka dom om man som köpare ångrar sig ( vilket jag tycker är helt rätt) men om det är fallet som frågan ovan, vad gäller då?

Sv: Vad gäller?

Jag skulle säga att man får tillbaka handpenningen, det är ju typ motsvarande att den inte går igenom besiktningen UA.. så att säga.. :crazy:

Hade tingat ett föl som dog hos uppfödaren, hade dock inte hunnit betala in handpenning ännu, så jag satt ju inte i det läget just.

vet inte hur reglerna är, men jag hade, personligen, betalat tillbaka handpenningen.

Tack alla för svar :laugh:
Då kan man se vad för konstiga tankar som pluppar upp nästa gång man är ofrivilligt sömnlös.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 797
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 710
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 050
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka