Problematisk
Trådstartare
Är sugen på att prova några terrängträningar med hästen, och kanske rida någon H80 nästa år. Jag tränade lite terräng med tidigare ponnyn och det var SÅ kul! Känner att det mesta på så basic nivå är ganska "enkelt", men vad bör man egentligen ha för skydd?
Terrängskydd runt om? Boots fram, runt om? Vanliga skydd bak?
Ponnyn hade jag terrängskydd + boots fram och vanliga bakstrykkappor eftersom tränaren sa att det räckte, men nu vill jag veta hur ni andra resonerar och gör
De banor jag mest sannolikt kommer rida på är gräsbanor där det brukar räcka med små vinterbrodd om det inte varit väldigt blött. Vet att vissa t.o.m. rider utan brodd helt när de hoppar lågt, men det vågar inte jag göra.
Vad skulle ni ha för skydd?
Terrängskydd runt om? Boots fram, runt om? Vanliga skydd bak?
Ponnyn hade jag terrängskydd + boots fram och vanliga bakstrykkappor eftersom tränaren sa att det räckte, men nu vill jag veta hur ni andra resonerar och gör
De banor jag mest sannolikt kommer rida på är gräsbanor där det brukar räcka med små vinterbrodd om det inte varit väldigt blött. Vet att vissa t.o.m. rider utan brodd helt när de hoppar lågt, men det vågar inte jag göra.
Vad skulle ni ha för skydd?